به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مهدی آهنین پنجه در جلسه شورای اداری استان شهر قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار گردید، با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در استفاده برق گفت: سال گذشته ۸۰ مگاوات در استان خاموشی داشتیم که این مبحث علت مشکلاتی برای مردم گردید. وی اضافه کرد: سال ۹۶ […]

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مهدی آهنین پنجه در جلسه شورای اداری استان شهر قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار گردید، با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در استفاده برق گفت: سال گذشته ۸۰ مگاوات در استان خاموشی داشتیم که این مبحث علت مشکلاتی برای مردم گردید.

وی اضافه کرد: سال ۹۶ ادارات شهر قم ۸ درصد در استفاده برق صرفه‌جویی کردند که امید داریم این میزان در سال جاری افزایش پیدا نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان شهر قم با اشاره به خاموشی‌های موخر برق در شهر قم تصریح نمود: با توجه به گرمای تابستان استفاده آب و برق کشور به حداکثر خود دست یافته هست و با توجه به اعلام وزارت نیرو بیشتر خاموشی‌ها در کشور به علت رزمایش های اضطراری برای جلوگیری از خاموشی‌های ممتد هست.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی برق توسط ادارات استان تصریح نمود: کنتورهای هوشمند نیز می‌توان برای ادارات انتصاب و از این طریق میزان استفاده برق آن‌ها را قیاس و بررسی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان شهر قم گفت: استاندار شهر قم نسبت خاموشی‌های بدون سازگاری گله داشتند که این مساله به وزارت نیرو جابه جایی داده گردید و قرار گردید که خاموشی‌ها با سازگاری استان صورت گیرد و سامانه‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی مردم از ساعات خاموشی راه‌اندازی گردد.