[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، اعضای هیات رییسه تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزهای علمیه سراسر کشور دیدار و گفت وگو کردند. در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اردهال دبیر تشکل از طرف حاضرین […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، اعضای هیات رییسه تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزهای علمیه سراسر کشور دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اردهال دبیر تشکل از طرف حاضرین انتخاب آیت الله بوشهری را به عنوان دبیر شورای عالی تبریک گفت و از زحمات اعضای شورای عالی سابق قدردانی کرد.

وی با آرزوی موفقیت بیش از پیش برای شورای عالی جدید در جهت ارتقای همه جانبه حوزه مقدسه و پاسخگویی در تراز جهانی، اهتمام و توجه بیشتر شورای عالی نسبت به مقوله معیشت و مسکن طلاب وفضلای حوزه را خواستار شد.

دبیر تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم همچنین خواستار ایجاد ساختار فضای مجازی جهت برگزاری دروس حوزه در وقت معین و بدون تاخیر در شرایط کرونایی وهمچنین اعلام آمادگی همکاری بیشتر علمی و استفاده از ظرفیت بالای اساتید حوزه شد.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که دغدغه دوستان است خط نفوذ در حوزه و خط پیدا و ناپیدای سکولاریسم در حوزه است که باید همه به فکر حوزه ای سالم و پیشرو باشیم.

استاد رفعتی: شورای عالی برخی طرح‌ها را در اختیار تشکل‌ها و مجامع مهم حوزوی قرار دهد

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی از اعضای هیأت رییسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداخت.

وی خواستار ارائه بعضی از طرح ها به تشکل اساتید، مجمع عمومی و مجمع نمایندگان طلاب شد تا زمینه کار کارشناسی بهتر و پخته تر طرح ها فراهم گردد.

استاد شیرین آبادی: تحصیل مجازی تعمیق علمی را به دنبال ندارد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شیرین آبادی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جدید کرونایی که در جامعه اتفاق افتاده و نوع آموزش در حوزه، باید راهکاری وجود داشته باشد تا طلاب احساس نکنند می توانند دروس را در شهرستان ها بخوانند و به قم نیایند؛ باید در کنار فضای مجازی یک ارتباط حضوری نیز الزامی شود.

استاد سبزواری: گرانی ها طبیعی نیست

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری استاد دیگری بود که در این دیدار به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و اظهار داشت: بحث گرانی طبیعی نیست؛ توطئه اصلی از بین بردن امنیت و ولایت است لذا باید موجی راه اندازی شود که در مقابل این نابسامانی‌ها پاسخگو باشد. و آن موج تبلیغی و آگاه سازی بین مردم است و باید خدمات نظام اسلامی را به مردم یاد آوری کرد.

گرجیان: طرح مکتب نجف در مقابل آموزه ولایت فقیه و دنبال کردن آن از سوی برخی حوزویان

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان نیز در این دیدار گفت: در راستای فرمایش حضرات، به نظر می رسد دشمن یک نوع حرکت دارد و آن هم همانند دو لبه قیچی عمل می کند یکی بحث طرح مکتب نجف در مقابل آموزه ولایت فقیه و دیگری طرح دولت مدرن که روحانیت زدایی را به همراه خود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت توسط بعضی از حوزویان غیر همسو با انقلاب پیگیری می‌شود.

این استاد حوزه همچنین تاکید کرد که باید یک سرور قوی برای حوزه علمیه جهت استفاده از ظرفیت فضای مجازی فراهم گردد تا طلاب و اساتید دچار مشکل نشوند.

استاد حسینی: اساتید انقلابی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحبیب الله حسینی خواستار توجه بیشتر به اساتید و فضلای انقلابی شد و خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای انقلابی دغدغه مند سبب تقویت حوزه می شود.

استاد مقدم: حوزه برای حل مشکلات اقتصادی راهکارهای عمیلاتی ارائه دهد

حجت الاسلام و المسلمین مقدم عضو دیگر هیات رییسه تشکل اساتید نیز در این جلسه اظهار داشت: حوزه در جایگاهی است که دوست و دشمن چشم شان به حوزه است، بنابراین وظیفه حوزه امروز سنگین تر از قبل است؛ دشمن می خواهد جلوی حوزه را بگیرد. امروزه وضع مردم از لحاظ معیشتی بسیار سخت و دشوار است و مردم نگرانی های زیادی در این خصوص دارند، حوزه باید برای این موارد راهکارهای عملیاتی ارائه کند.

استاد محبی: حوزه برای انقلابی ماندن فعالیت های خوبی داشته است

حجت الاسلام والمسلمین محبی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند که حوزه باید انقلابی بماند؛ در این راستا حوزه فعالیت خوبی داشته، که اگر اینها همسو کار کنند جلوی نفوذ ضد انقلاب را به حوزه می‌گیرند.

استاد ابراهیمی: مطالبه گری را باید به درستی در کشور پایه گذاری کرد

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نیز در این دیدار به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: بایستی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و مطالبه گری هم باید به نحو درست در کشور پایه گذاری شود.

استاد بنیادی: آیین نامه های موجود درباره کرسی های نظریه پردازی ناسازگار با مباحث آموزشی حوزه است

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی عضو دیگر هیأت رییسه تشکل اساتید حوزه نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: حضرت آقا وقتی بحث حوزه انقلابی را مطرح فرمودند حتما مراد و منظورشان حوزه علمیه انقلابی بود.

وی با اشاره به اهمیت مساله آموزش در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت حوزه برای سال آینده تحصیلی همان شبکه پیشخوان را ارائه دادند که یقینا نمی‌تواند مباحث دروس حوزوی را جبران کند، پیشنهاد می‌شود یک بسته مطالعاتی پیش بینی گردد.

استاد حوزه علمیه قم آیین نامه موجود درباره انجمن های علمی و کرسی های نظریه پردازی را ناسازگار با مباحث عمومی و آموزشی حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه انقلابی احساس می شود یک حلقه مفقوده بین حوزه و بین سازمان ها، نهادها و وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد که مرکز پژوهش های حوزه می تواند طی بررسی های لازم به این امر مهم پی ببرد

استاد سعیدی: ضمانت اجرای مصوبات شورای عالی حوزه چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین استاد سعیدی نیز در این دیدار اظهار داشت: دغدغه طلاب این است که ضمانت اجرایی این همه مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه چیست؟ همچنین طلاب و فضلای حوزه علمیه تقاضا دارند تا به سهولت به اعضای شورا دسترسی داشته باشند./پ۲۰۲/ف

[ad_2]