رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: نیاز کشاورزی کشور به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است که در تامین این مقدار استان قم نقش پُر رنگی دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با توجه به ضروریت و اهمیتی که زنجیره تامین امنیت غذایی داشت، دستور تشکیل جهاد کشاورزی را صادر کرد.

وی ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی طی این سال‌ها اقدامات مهمی را در راستای امنیت غذایی مردم داشته است، امروزه بخش کشاورزی، تولیدات دامی و طیور، شیلات و… وضعیت خوبی در کشور دارد.

حاجی‌رضا تصریح کرد: درحال حاضر نیاز کشاورزی کشور به ۱۳۰ میلیون تن رسیده که مجموعه کشاورزی استان قم سهم پر رنگ و فعالی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: هدف ما از ابتدای حضور در این مجموعه نگاه عالمانه و آمایش استان بود، درحال حاضر ۱۱ هزار ۷۳۲ نفر در بخش کشاورزی استان فعال هستند و علاوه بر آن حدود ۴۰ هزار نفر در بدنه کارگری فعالیت دارند.

حاجی‌رضا درخصوص آمار و وضعیت محصولات کشاورزی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۱  ارزش تولیدات محصولات کشاورزی استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که آمار و ارقام خوبی به ثبت رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: مخاطب هدف محصولات استان صرفا در بحث کشوری نیست بلکه در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم صادراتی به ارزش ۱۷ میلیون یورو در بخش کشاورزی، دام و طیور و… داشته باشیم. خاویار پسته زیتون محصولات گلخانه‌ای، تخم‌مرغ بخشی از محصولات ویژه تولید و صادراتی استان قم محسوب می‌شود که در کشور برند شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برای ارتقای وضعیت تولیدات، صادرات، فراهم کردن زیرساخت‌ها و … نیازمند حضور سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی هستیم، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان قم شاهد بودیم.

حاجی‌رضا توضیح داد: ما معتقد هستیم جنگی که درحال حاضر داریم مربوط به اقتصاد و سفره مردم است، همین موضوع وظیفه ما در مجموع جهاد کشاورزی سنگین‌تر می‌کند، به این نتیجه رسیده‌ایم که دشمن وارد سفره مردم شده و به همین خاطر باید اقدام مهمی در بحث تامین امنیت غذایی استان برداریم.

وی اظهار کرد: محور اصلی برنامه‌های ما مربوط به شعار سال است، به دنبال این هستیم «رشد تولید، مهار تورم» را در مجموعه جهاد کشاورزی به بیشترین شکل ممکن محقق کنیم‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اشاره کرد: در همین راستا طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما در مجموعه جهاد کشاورزی استان قم برای سال ۱۴۰۲ رشد‌های چشمگیری خواهیم داشت، برای مثال  در تولید گوشت رشد ۵ و نیم درصدی، تولید تخم مرغ با افزایش ۶ درصدی، در بخش کشاورزی رشد ۷ درصدی و… هدف‌گذاری شده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی گفت: در این هفته نیز ۲۰ پروژه مربوط به بخش شیلات، امور زیربنایی، آب‌وخاک و… را خواهیم داشت که از این طریق ۷۵ شغل مستقیم جدید ایجاد خواهد شد همچنین برای ۲۹۳ نفر نیز تثبیت شغل اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/