مسئول ستاد اعتکاف قم گفت: امسال ۳۵ هزار و ۹۷۱ قمی برای شرکت در مراسم اعتکاف قم ثبت نام کردند، با قرعه‌کشی که صورت پذیرفت ۱۷ هزار معتکف در مساجد استان قم حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای امروز در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شهرکریمه با اشاره به استقبال پرشور قمی‌ها از مراسم اعتکاف، اظهار کرد: بعد از گذشت فرآیند ثبت‌نام قرعه کشی مراسم اعتکاف سال ۱۴۰۱ جمعیتی بالغ‌بر ۳۵ هزار و ۹۷۱ نفر برای شرکت در این مراسم اعلام حضور کردند که آماری شگفت‌انگیز برای ماست.

وی ادامه داد: از بین آمار ثبت‌نام کننده ۱۷ هزار نفر برای امسال در مساجد قم معتکف خواهند شد؛ با تدابیر ستاد مرکزی اعتکاف استان و افزایش تعداد مساجد برگزاری این مراسم معنوی امسال ۳۲ مسجد در سطح شهر قم برای این مراسم آماده سازی شده است.

مسئول ستاد اعتکاف استان قم تصریح کرد: ارائه کارت ورود هنگام مراجعه به مساجد الزامی بوده و از معتکفین عزیز می‌خواهیم برای سهولت در ورودشان حتما کارت ورود همراهشان باشد همچنین حضور دانشجویان در اعتکاف دانشجویی بخاطر محدوده سنی خاص، صرفا با وجود کارت دانشجویی امکان پذیر است.

تکیه‌ای با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم قم از این مراسم معنوی، خاطرنشان کرد: این استقبال فزاینده نشانگر علاقه قلبی مردم به معنویت و اخلاق است. باید تلاش شود روح معنویت و اخلاق پس از اتمام این آیین نیز در بین شرکت کنندگان تا اعتکاف سال آینده تداوم یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئله جهاد تبیین در اعتکاف امسال برای ما بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل سعی کردیم برنامه‌های مختلفی با محوریت این مسئله داشته باشیم، مقام معظم رهبری در دیدار ۱۹ دی با مردم قم فرمودند که بحث جهاد تبیین بیش‌ از گذشته جدی گرفته شود؛ ما نیز در همین راستا سعی کردیم برای کنشگران اعتکاف برنامه‌های مختلف با موضوع جهاد تبیین در نظر بگیریم.

مسئول ستاد اعتکاف قم در پایان عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مخاطب‌های ما برای اعتکاف امسال دهه‌هشتادی‌ها محسوب می‌شوند؛ سال‌های گذشته تنها یک مسجد برای دختران و یک مسجد برای پسران دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شد اما این آمار امسال به ۲ و نیم برابر و به ۵ مسجد افزایش یافته است.

انتهای پیام/