[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سیدحامد شریعتمداری عصر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی سرگروه‌های فعال تبلیغی مساجد به آسیب‌های برآمده از تعطیلی مساجد اشاره کرد و گفت: احیای مساجد تعطیل شده در دوران شیوع ویروس کرونا امری ضروری برای جامعه ما است و نباید اجازه داد که تعطیلی مساجد معنویت جامعه را کاهش دهد. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سیدحامد شریعتمداری عصر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی سرگروه‌های فعال تبلیغی مساجد به آسیب‌های برآمده از تعطیلی مساجد اشاره کرد و گفت: احیای مساجد تعطیل شده در دوران شیوع ویروس کرونا امری ضروری برای جامعه ما است و نباید اجازه داد که تعطیلی مساجد معنویت جامعه را کاهش دهد.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد را تبیین کرد و گفت: نقش مساجد در موج سوم کرونا می‌تواند همچون گذشته پررنگ باشد و نباید اجازه داد این ظرفیت عظیم مغفول بماند.

وی به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت گروه‌های جهادی و طلاب در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در کنار اشاره به سه حوزه اصلی اقتصاد، امنیت و فرهنگ، بر ضرورت توجه مبلغان به تغییر شرایط زمانی و نیاز به تلاش هوشمندانه در کارهای فرهنگی تأکید دارند و ما نیز باید فعالیت‌های فرهنگی خود را با نیازها و شرایط جامعه تنظیم کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: شیوه حمایت‌های دفتر تبلیغات اسلامی از گروه‌های تبلیغی تغییر کرده است. در گذشته بعد از هر مناسبت عمومی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی از گروه‌های تبلیغی حمایت می‌شد، اما این حمایت هم اکنون باید هدفمندتر انجام شود.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات ادامه داد: از این به بعد طرح‌هایی که گروه‌های تبلیغی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند یا انجام داده‌اند را به دفتر تبلیغات اسلامی ارائه می‌دهند و بعد از بررسی این طرح‌ها، حمایت‌ها برای عملیاتی کردن آن صورت می‌گیرد.

وی تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم دانست و افزود: در ۹ ماه اخیر که کشور با ویروس کرونا مواجه بود، استفاده از فضای مجازی در بین مردم بیشتر شد. خوشبختانه گروه‌های تبلیغی نیز با ورود به این مسأله توانستند فعالیت‌های مؤثر و خوبی را انجام دهند، البته باید توجه داشت که این فعالیت‌ها استمرار یابند.

شریعتمداری به لزوم استمرار در فعالیت‌های تبلیغی اشاره کرد و گفت: ایجاد فعالیت‌های فرهنگی و استمرار آن، وابسته به احیای مساجد است. محله‌ای که مسجد آن تعطیل است، نه تنها فعالیت‌های تبلیغی در آن استمرار نخواهد داشت، بلکه عملاً نمی‌توان کارهای فرهنگی و تبلیغی در آن انجام داد؛ بنا بر این نخستین گام برای یک تبلیغ مؤثر و فعالیت‌های فرهنگی، احیای مساجد است.

در ادامه این نشست، مدیران گروه‌های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل‌هایی در جهت احیای مساجد و شیوه‌های جدید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند.

[ad_2]