معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه، ۲۶۲هزار و ۱۱ زائر ایرانی و خارجی در استان قم در بخش‌های مختلف اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، ابوالقاسم مقیمی امروز در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه درخصوص آمارنهایی تعداد حضور زائرین در قم اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در مجموع ۲۶۲ هزار و ۱۱۱ زائر در استان قم در بخش‌های مختلف اسکان داده شدند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۱۴۷ نفر از آن‌ها در قرارگاه مردمی اربعین، ۲۷ هزار و ۳۴۳ نفر در مراکز اقامتی، ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر در حرم مطهر، حدود ۴۰ هزار نفر در مسجد جمکران، حدود ۶۵ هزار نفر در بوستان‌ها و پارک‌ها، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در موکب سلفچگان و ۲۹ هزار و ۱۰۵ نفر در مراکز آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

وی دامه داد: براساس آمار ۱۳۵ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم قم با ثبت‌نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند. پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار قمی بدون ثبت‌نام در این سامانه استان قم را به مقصد عراق ترک کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو وارد قم شده و ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۱ خودرو در این ایام از استان خارج شده است.

مقیمی با اشاره به آمار صدور و تمدید گذرنامه‌ در قم خاطرنشان کرد: مطابق آماری که همکاران ما در فرماندهی انتظامی به ستاد اربعین استان قم گزارش داده‌اند؛ بیش از ۶۵ هزار فقره گذرنامه صدور و یا تمدید شده‌است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم در پایان گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین از مرز‌ها به استان قم اندیشیده شده و همکاران من درتلاش هستند تا زائرین با کمترین وقفه وسایل نقلیه پیدا کرده و به استان قم بازگردند. از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم باتوجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، بازگشت خود از عراق را به روز جمعه موکول نکنند. پیش‌بینی می‌شود روز جمعه بیشترین آمار بازگشت به کشور را خواهیم داشت.

انتهای پیام/