مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: این مجموعه از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت الاسلام عباس اسکندری در گفت و گویی بیان کرد: در بیش از ۴۰ بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ با محوریت ۴ بقعه شاخص در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های سازمان اوقاف است، اظهار کرد: این برنامه با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود.

 

اسکندری افزود: بیش از ۶۵ مبلغ، در قالب «خیمه‌های معرفت» برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای برای نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند و در بیش از ۸۰ بقعه متبرکه نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در اسکان، حمایت‌های پزشکی و دارویی و توزیع بسته‌های معیشتی به افراد مستضعف مشغول فعالیت هستند، ابراز کرد: مراکز اقامتی این اداره از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم ادامه داد: بقاع متبرکه امامزاده جمال الدین(ع) در کمربندی اراک، پنج امامزاده در پیرامون مسجد جمکران، امامزاده قلعه چم در مسیر قم-نیزار، امامزاده جعفر زواریون در محور قم-اراک، مهمترین بقاع متبرکه استان قم در اسکان مسافران نوروزی است که طرح آرامش بهاری نیز در این بقاع انجام می‌شود.

 

وی گفت: به دلیل قیمت پایین‌تر مراکز اقامتی اداره کل اوقاف و رغبت بخش مهمی از مردم به اسکان در چنین فضاهایی، توسعه مراکز اقامتی در دستور کار قرار دارد.

 

اسکندری در ادامه فرهنگ سازی نسبت به ترویج وقف و معرفی بقاع متبرکه را از برنامه های جاری این اداره کل در طول سال دانست و عنوان کرد: مردم در دو آیین نیمه شعبان و تحویل سال استقبال و رغبت بالایی برای حضور در بقاع متبرکه قم نشان دادند.

 

انتهای پیام/