به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ متن اطلاعیه مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه شهر قم، حول نامه آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به این توصیف هست: حوزه‌های علمیه در تاریخ خود شاهد تبادل نظریات و آزاد اندیشی‌های بسیاری بوده که این روزها شاهد یکی از این مورد ها بوده و […]

اطلاعیه مجمع نمایندگان طلاب در مورد نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ متن اطلاعیه مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه شهر قم، حول نامه آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به این توصیف هست: 
حوزه‌های علمیه در تاریخ خود شاهد تبادل نظریات و آزاد اندیشی‌های بسیاری بوده که این روزها شاهد یکی از این مورد ها بوده و هستیم که نامه آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی هست.حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته که خود از مراجع بزرگوار و دارای کرسی تعلیم و شاگردان مبرز می‌باشند، مقام علمی و تکریم وی بر کسی پوشیده نیست.

حضرت آیت الله یزدی از فقهای بزرگ هست که از پیش از انقلاب تاحالا رنج زندان‌های پیش از انقلاب را چشیده و پس از ان نیز تاحالا به عنوان مجتهدی انقلابی توانسته در سنگرهای متفاوت که توسط حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و مقام معظم رهبری«مدظله العالی» ترسیم گردیده؛ ایفای نقش نموده و قسمت بسزایی در پیشبرد اغراض بلند انقلاب اسلامی داشته باشد.

خیرخواهی مجتهدی بزرگوار نسبت به مجتهد دیگر این روزها باعث سوء استفاده و برداشت‌های جناحی و حزبی و راه اندازی خیز تبلیغات بر علیه بزرگان حوزه علمیه شده هست. باید به افرادی که روزی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و امروز به فکر مراجع و حوزه و روحانیت افتاده‌اند یادآور شویم؛ که به چه سبب روزی که قرآن‌ها را آتش زدند! مساجد و حسینیه و کتب ادعیه مأثوره را به آتش کشیدند! تصویر امام راحل را پاره نموده و به بیرق اباعبدالله الحسین شجاعت کردند به چه سبب سکوت کردید؟ به چه سبب آن روز وا اسفا سر نداده و در برابر این همه جسارت‌ها سکوت نمودید؟ به چه سبب ده‌ها فحش به قرآن و اسلام و اهلبیت علیهم السلام را نادیده گرفتید؟ 

این عافیت طلبان یک بام و دو هوا که امروز با اشک تمساح برای مقام منیع مرجعیت؛ نقاب زده و چهره عوض کرده‌اند عقده کدام انتقام گیری شما از حوزه و نظام هست؟ افرادی که روز گذشته نقد معصومین داشتند چگونه شده هست که امروز نامه خیرخواهانه دو مجتهد را دغدغه خود می‌دانند؟!راستی آیا نامه نگاری عالمی برای عالم دیگر را اینچنین باید مورد بهره برداری سیاسی و حزبی و مقاصد شوم  قرار داد؟

باید به افرادی که روزی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و امروز به فکر مراجع و حوزه و روحانیت افتاده‌اند یادآور شویم؛ که به چه سبب روزی که قرآن‌ها را آتش زدند! مساجد و حسینیه و کتب ادعیه مأثوره را به آتش کشیدند! تصویر امام راحل را پاره نموده و به بیرق اباعبدالله الحسین شجاعت کردند به چه سبب سکوت کردید؟ به چه سبب آن روز وا اسفا سر نداده و در برابر این همه جسارت‌ها سکوت نمودید؟ به چه سبب ده‌ها فحش به قرآن و اسلام و اهلبیت علیهم السلام را نادیده گرفتید؟ شما چه جوابی در برابر امت اسلام خواهید داشت؟ کسانی که بدون آگاهی و بصیرت سیاسی چنین موضع‌گیری‌هایی می‌نمایند متوجه این خطر بزرگ نیستند که سیاستهای نادرست سر انجام دین را به قتله گاه کشانده و امت اسلام را مورد بهره وری دشمنان قرار می‌دهد.

ناگفته پیداست دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب میلیاردها دلار جهت چند دستگی در بین حوزه‌های علمیه و مراجع هزینه کرده و می‌کنند ولی این آرزوی شیطانی را به گور خواهند برد… امروز با توجه به مشکلات متفاوت اقتصادی وظیفه همگان هست با انسجام و اتحاد و همدلی در راه برطرف مشکلات به طور علمی و عملی کوشش نمائیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه شهر قم لازم می‌داند از متانت و شخصیت بی‌بدیل حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی«دامت برکاته» قدردانی ‌نماید و قطعاً وی از واماندگان و طراحان چنین مراسمی که در تهران انجام شد ابراز برائت و بیزاری دارند و علاوه بر این از شاگرد مبرز امام راحل حضرت آیت الله یزدی«دامت برکاته» که دلسوزانه و مخلصانه به وظیفه خود عمل نموده قدردانی می‌نماییم و طول عمر و عزت هر دو بزرگوار را از خداوند منان خواهانیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 

انتهای پیام