به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دخالت کشورهای غربی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران با محمود رضا کبیری کارشناس رسانه به روی آنتن رفت. محمود رضا کبیری آمریکا را نماد تفکر و ایدئولوژی لیبرال دموکرات عنوان کرد و گفت: آنها بر اساس همین ایدئولوژی تمام […]

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دخالت کشورهای غربی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران با محمود رضا کبیری کارشناس رسانه به روی آنتن رفت.

محمود رضا کبیری آمریکا را نماد تفکر و ایدئولوژی لیبرال دموکرات عنوان کرد و گفت: آنها بر اساس همین ایدئولوژی تمام اقدامات خود را انجام می‌دهند. جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل دارای یک نگاه ایدئولوژیک است زیرا اساسا نخستین قدم حکمرانی در دنیا ایدئولوژی آن است که بر اساس آن، برنامه‌های خود را برای اداره کردن کشور و دنیا ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایفای نقش در عرصه بین الملل در عین حال تصریح کرد: اساسا اتحادیه اروپا ملیجک ایالات متحده آمریکا است و در واقع به جز بله قربان گویی، هیچ گونه خاصیت دیگری هم حتی برای مردم کشورهای خود ندارند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه فضای موجود که در داخل آن قرار داریم، یک فضای کاملا استحاله شده است، تصریح کرد: متاسفانه در یک حصر ناجوانمردانه رسانه‌ای قرار داریم. ایران می‌خواهد روی پای خود بایستد و چیز بیشتری نمی‌خواهد اما مورد تهاجم همه جانبه و ترکیبی قرار دارد.

وی افزود: کل دارایی کشور یک صدا و سیما و چند روزنامه و رسانه اینترنتی است اما طرف مقابل یک لشکری از رسانه‌های مختلف در اختیار دارد که فقط ۱۷۰ رادیو و تلویزیون در آن قرار دارد و اگر حوزه سایبر را هم به آن اضافه کنیم با یک لشکرکشی وحشتناک روبرو می‌شویم.

کبیری با بیان اینکه واشنگتن پست در ماجراهای اخیر به صورت رسمی و علنی اعلام کرد نخستین جنگ رسانه‌ای دنیا علیه ایران را راه انداخته شده است، گفت: ترول‌ها و ربات‌های فضای مجازی عملا گردانندگان بازی رسانه‌ای اخیر جهت ایجاد اغتشاش بودند.

این کارشناس مسائل رسانه با اشاره به نمونه‌ای از این جنگ رسانه‌ای عنوان کرد: در حالی که ماجرای زندان اوین در حدود ساعت ۹ شب رخ داد اما از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه شروع به فضاسازی کردند و به مردم می‌گفتند به سمت زندان اوین حرکت کنند. آنها در یک گاف رسانه‌ای ساعت ۵ و نیم شروع به توییت درباره زندان اوین کردند و این نشان از بخش بازی رسانه‌ای دشمنان است.

وی از اشتباه محاسباتی برخی افراد از جمله سلبریتی‌ها گفت و بیان کرد: حتی وقتی از سلبریتی‌ها درخواست می‌کنیم درباره ماجراهایی که به اشتباه باور کرده‌اند حرف بزنیم باز هم باور نمی‌پذیرند و این ناشی از استحاله فکری است. وقتی فکر و ذهن افراد از دروغ، نیرنگ و فریب و همچنین روایت‌های گوناگون پر می‌شود، نمی‌توان راست و دروغ را از هم تشخیص داد.

کبیری از تلاش رسانه‌های بیگانه برای دوگانه سازی و دو قطبی جامعه در یک ماه اخیر گفت و اظهار کرد: آنها تلاش کردند با توسل به اهریمن سازی نظام، اقدام به اعتبار زدایی کنند و این دو راهبرد و رویکرد را در کنار هم طی کردند.

[ad_2]

منبع
[email protected]