مرکز خدمات سلامت روانی اجتماعی جامعه‌نگر با عنوان سراج در قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه مهی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه افتتاح این مرکز گفت:این مرکز با رویکرد توجه به سلامت روان فعالیت می کند که با ارائه مشاوره های لازم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش خواهد کرد.

مصری با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم گفت: دولت در راستای توجه به سلامت روان به ویژه بعد از دوران کرونا، اهتمام دارد و از این رو مراکز سراج را راه اندازی که نخستین مرکز در قم دایر و به زودی در دیگر مناطق استان نیز راه اندازی خواهد شد.

حسین غریب مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه نیز ضمن قدردانی از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای راه اندازی مرکز سراج گفت: این مرکز با اقدام جهادی مسئولان راه اندازی شد و سومین استان در کشور هستیم که سراج را راه اندازی کره ایم.وی گفت: مرکز سراج می تواند شروع آسیب را شناسایی کرده و در راستای درمان سلامت روان افراد بکوشد و از این رو همه مجموعه ها و دستگاه های استان باید با مراکز سراج همکاری لازم را داشته باشند.

مجید اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین گفت: ۳۰ روانشناس در معاونت بهداشتی در راستای کمک به سلامت روان جامعه تلاش می کنند و تمامی خدمات ارائه شده به همشهریان به صورت رایگان خواهد بود.

شایان ذکر است مرکز خدمات سلامت روانی اجتماعی جامعه نگر با عنوان سراج در بلوار شهید کبیری کوچه شماره ۱۷ فرعی سوم راه اندازی شده که به زودی در دیگر مناطق استان نیز دایر خواهد شد.