[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ حمیدرضا شیخ الاسلام عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: در سطح کلان کشور ۱۵ میلیون دانش‌آموز و در قم ۲۷۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز داریم سالانه با افزایش ۱۰ هزاری دانش آموزان روبرو هستیم. به گفته […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ حمیدرضا شیخ الاسلام عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: در سطح کلان کشور ۱۵ میلیون دانش‌آموز و در قم ۲۷۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز داریم سالانه با افزایش ۱۰ هزاری دانش آموزان روبرو هستیم.

به گفته وی، اقدامات مناسبی توسط معاونت ابتدایی انجام و کارگروه‌های خوبی تشکیل شد، چنانچه پارسال در چنین زمانی ۷۱ درصد دانش آموزان ابتدایی ثبت‌نام کرده بودند که امسال با توجه به پیگیری‌ها به ۹۵ درصد رسیده است، از خانواده‌هایی که هنوز اقدام به ثبت‌نام فرزندان خود نکردند درخواست داریم که هرچه زودتر این موضوع را انجام دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه نیمی بیشتر از دانش آموزان قم شهری هستند با افزایش تعداد آن‌ها با مشکل کمبود فضای آموزش و نیروی انسانی روبرو هستیم در حالی که تاکنون تا این لحظه بیش از ۹۶ درصد از دانش آموزان ثبت‌نام کردند و مابقی به علت اینکه به مسافرت رفته‌اند، ثبت‌نام نکرده‌اند.

سلامت دانش آموزان محور اصلی اهداف آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونا و قرمز بودن استان قم بیان کرد: در زمینه وضعیت کرونا برای حضور دانش آموزان در مدارس تصمیم با ستاد کرونا است و منتظر اخبار و تصمیم جدید هستیم.

شیخ الاسلام عنوان کرد: سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای آموزش‌وپرورش لحاظ شده است و با توجه به حساسیت و گسترش فضای آموزشی این موضوع می‌طلبد استان تدابیر خاص داشته باشد، تنها استانی هستیم که بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان در شهر قم تحصیل می‌کنند.

به گفته این مسئول، این موضوع دغدغه ما است که با توجه به اینکه دانش آموزان پایه اول معلمی را تاکنون ندیده‌اند چگونه به‌وسیله فضای مجازی به آن‌ها آموزش لازم را ارائه بدهیم.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: اگر ساعت ۷ و نیم صبح فضای مجازی آماده شود و طبق روال سال گذشته ساعت ۸ صبح کلاس آغاز می‌شود اولیا نیز باید ما همکاری کنند، گرفتن آمار حضور دانش‌آموز در کلاس مورد تأکید است و در راستای وضعیت زرد کلاس به دو قسمت تقسیم می‌شود و فاصله اجتماعی ۱ متر و ۸۰ سانتیمتر مدنظر است.

مسئولان باید پاسخ علت عقب ماندگی قم را بدهند.

وی افزود: در برخی از کلاس‌ها به مشکل خوردیم و با توجه به کوچک بودن کلاس و مدرسه برخی از کلاس‌ها را به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم ،۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفته بوده مدیران باید درگذشته پاسخ دهند چرا قم در سال ۹۲ رتبه ۳۲ را داشته است و کمترین فضای آموزشی برای استان قم بوده است که امروز به رتبه ۲۶ رسیدیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: اگر خیران عزیز ۵۰ درصد مدارس را مدیریت نمی‌کردند با مشکل زیادی روبرو بودیم، ۹۵ درصد دانش آموزان را ثبت‌نام کردیم و آموزش‌وپرورش استان ۹۹ درصد آمادگی برای شروع سال تحصیلی دارد و با وضعیت زرد هم آمادگی راه‌اندازی کلاس‌ها را خواهیم داشت.

[ad_2]