به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مهرداد غضنفری ‌در جلسه تیم سیاست‌گذاری آرد و نان که در استانداری شهر قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت نظارت بر نرخ اجناس ضروری گفت: افزایش نرخ پیش از ابلاغ دولت و مشخص گردیدن ضریب ضرورت افزایش نرخ در استان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مهرداد غضنفری ‌در جلسه تیم سیاست‌گذاری آرد و نان که در استانداری شهر قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت نظارت بر نرخ اجناس ضروری گفت: افزایش نرخ پیش از ابلاغ دولت و مشخص گردیدن ضریب ضرورت افزایش نرخ در استان غیرقانونی هست.

وی با بیان این مبحث که راهکارهای لازم برای افزایش نرخ فرآورده ها تعیین‌شده، اضافه کرد: با اصل افزایش نرخ برخی از فرآورده ها مخالف نیستیم اما باید بنگاه‌ها در انتظار ابلاغ نرخ از جانب سازمان تنظیم بازار بوده و نمی‌توانند بدون سازگاری قیمت‌ها را تغییر دهند.

معاون سازگاری امور اقتصادی و مراجع انسانی استانداری شهر قم تصریح نمود: افزایش نرخ بدون ابلاغ از جانب سازمان تنظیم بازار در حکم گران‌فروشی بوده و با آن برخورد قانونی می‌شود تا جلوی سوءاستفاده‌های غیرقانونی از شرایط حاکم بر جامعه گرفته گردد.

غضنفری با اهتمام بر اجرای عدالت و انتظار مردم از مسئولین  بیان کرد: باید همه نانوایی‌ها هر دو نرخ نان را ارائه کرده تا مردم در خرید این کالای ضروری دچار مشکل نشوند البته افزایش نرخ نان در کنار افزایش وزن آن مشکلی نداشته و نباید نسبت به آن سختگیری گردد.

وی افزایش نرخ زیر ۱۰ درصد را در حوزه تصمیم‌گیری استان دانست و گفت: در حال حاضر کارگروهی در حال ارزیابی افزایش نرخ انواع نان در استان بوده اما تا انتهاء این ارزیابی و ابلاغ رسمی از جانب دولت هرگونه افزایش قیمتی غیرقانونی و مصداق اخلال در نظم عمومی هست.