زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در سالروز شهادت امام هادی(ع) با برپایی دسته‌جات و محافل روضه در حرم مطهر به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری مهر همزمان با سومین روز از ماه جب و در سالروز شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام هیأت‌های مذهبی با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به عزاداری پرداختند و شهادت نهمین امام شیعیان را به محضر بانوی کرامت تسلیت گفتند.

مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره که از یادگاران آن امام است در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام با نوای مهدی سماواتی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی روز شهادت امام هادی (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به محتوای زیارت جامعه کبیره گفت: در سلام‌های اول زیارت جامعه کبیره جایگاه معصومین معرفی شده و از سویی دیگر مکتب اهل‌بیت (ع) نیز معرفی شده که حدود الهی را اقامه و بندگی خدا را ترویج و تبلیغ می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زیارت جامعه کبیره ثمره رابطه با ولایت بیان شده است، افزود: هر کسی که مورد عنایت ائمه (ع) قرار گیرد نجات پیدا می‌کند، هر کس با ائمه مخالفت کند هلاک می‌شود و هر کس از ائمه (ع) اطاعت کند بهشت جایگاه او است.

وی با اشاره به معرفی صفات اخلاقی ائمه (ع) در زیارت جامعه کبیره، گفت: احسان‌کردن عادت ائمه (ع) و کرامت سجیه و خصلتشان است به‌گونه‌ای که حتی مادر متوکل عباسی برای امام هادی (ع) نذر می‌کند و جواب می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مؤمنی آخرین بخش از زیارت جامعه کبیره را درخواست‌های پایانی این زیارت دانست و گفت: رضایت اهل‌بیت (ع) عامل نجات و شفاعتشان سبب رهایی از گناهان می‌شود؛ زیرا هیچ شفیعی در نزد خداوند برتر و گرامی‌تر از ائمه علیهم‌السلام نیست.