نماینده ولی‌فقیه در استان قم تأکید کرد: اسلام در وجوب شرعی و سیاسی مساله حجاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد اما ازآنجایی‌که دشمن با تمرکز با مساله حجاب برنامه گسترده‌ای دارد باید از اقدامات خودسرانه در این عرصه خودداری شود و زمینه جهت بهره‌برداری دشمن داده نشود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، افزود:اسلام در وجوب شرعی و سیاسی مساله حجاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد اما ازآنجایی‌که دشمن با تمرکز با مساله حجاب برنامه گسترده‌ای دارد باید از اقدامات خودسرانه در این عرصه خودداری شود و زمینه جهت بهره‌برداری دشمن داده نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جمهوری اسلامی با کمک و یاری خداوند متعال و همراهی مردم مساله حجاب را حل خواهد کرد.

وی افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی به‌خصوص در مساله سیاست‌های پولی، زمینه سرمایه‌گذاری و رشد تولید را فراهم کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مبارزه بی‌امان با مسائل پیرامون فساد اقتصادی، اظهار داشت: لازم است تا با بهره‌وری، حمایت از تولید داخلی، صرفه‌جویی و تقویت اقتصاد کشور، شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه را به‌سوی مطلوبیت بیشتر سوق داد.

امام‌جمعه قم گفت: شرکت‌های بزرگ تولیدی که مواد اولیه آن‌ها در داخل کشور تأمین می‌شود حق ندارند مردم و مصرف‌کنندگان را در دام نرخ ارز گرفتار کرده و به بهانه آن قیمت محصولات تولیدی خود را که هیچ ارتباطی با ارز و واردات مواد اولیه از خارج ندارد، افزایش دهند.

آیت‌الله سعیدی تقویت اقتصاد دریا پایه و احیای معادن را از منویات مهم مقام معظم رهبری طی روزهای اخیر یادکرد و گفت: دولت برنامه‌های خوبی در این بخش‌ها دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نظم جهانی در حال تغییر است و تحولات جهانی در حال تضعیف دشمنان و تقویت جبهه مقاومت اسلامی است.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: معاهدات قبلی و یکطرفه بین رژیم صهیونیستی و مردم مظلوم فلسطین در حال تغییر است و مجاهدان فلسطینی امروزه با انجام عملیات های جهادی در سرزمین‌های اشغالی، سرآغاز جدیدی شروع کرده‌اند.

وی تأکید کرد: اسرائیل غاصب با بحران‌های داخلی شدیدی روبه‌روست به‌گونه‌ای که دو میلیون صهیونیست طی سالهای اخیر از این سرزمین مهاجرت کرده و این رژیم طی چهار سال اخیر چهار نخست‌وزیر به خود دیده و برخی از تحلیلگران آن‌ها به‌صراحت از نزدیکی فروپاشی خود سخن می‌گویند.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، عنوان کرد: مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت و رقابت جدی چهار خواسته مهم مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری این رویداد بزرگ مردم‌سالاری دینی در کشور است.

امام‌جمعه قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در بین دولتمردان و کارگزاران نظام، گفت: مدیران اگر این منویات را موردنظر قرار بدهند از همه مشکلات و چالش‌ها عبور خواهیم کرد و زمینه جلب رضایت خداوند متعال و مردم فراهم می‌شود.

وی اهمیت دائم‌الذکر بودن را از منویات رهبری در سخنرانی در بین مسئولان دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری طی این دیدار در مرحله نخست، نسبت به معرفت و یاد خداوند متعال در همه احوال تأکید داشتند و خطاب به مسئولان تأکید کردند که غفلت پرتگاهی بزرگی است که باید از آن بر حذر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی این دیدار بار دیگر نسبت به اهمیت مساله اقتصاد تأکید داشت و نسبت به تأثیر اقتصاد بر مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اولویت اول کشور مساله اقتصاد است و این به معنای نادیده گرفتن مسائل فرهنگی نیست، گفت: مقام معظم رهبری طی این دیدار با قاطعیت فرمودند که کشف حجاب و نادیده گرفتن مبانی دینی، حرام شرعی و سیاسی است.