[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در برنامه چهارم درس های عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که پیروان ائمه معصومین(ع) باید سبک زندگی ایشان را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند، […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در برنامه چهارم درس های عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که پیروان ائمه معصومین(ع) باید سبک زندگی ایشان را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند، گفت: در زندگی ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) استقامت، صبر و شکیبایی به وضوح دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به سخنان امام حسین(ع) دز اهمیت صبر و شکیبایی در هنگام مواجهه با فتنه ها و بلاها اشاره کرد و اظهار داشت: انسان ها در مراحل مختلف زندگی با موانع گوناگونی مواجه می‌شود که باید با الگوگیری از ائمه اطهار(ع) استقامت پیشه کرده و با آن موانع مبارزه کنند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: کسی که اهل صبر است باید یقین داشته باشد که به هدف خودش می‌رسد اما کسانی که با وجود آمدن کوچکترین مانع مسیر خود را عوض می‌کند، هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز با بیان اینکه امام حسین(ع) معنای ویژه ای از حیات را به بشریت آموخت، اظهار داشت: معنای حیات در مکتب امام حسین(ع) زندگی در نهایت سرافرازی و عزتمندی است.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه معنای حیات طیبه در زندگانی امام حسین(ع) جلوه گر شده است، ابراز داشت: امام حسین(ع) با عملکرد خود در قیام عاشورا معنای حیات طیبه را برای همگان معنا کرد و روشن ساخت که کشته شدن با عزت در راه خداوند متعال بهتر از زندگی در سایه پستی و خواری است.

وی یکی از ویژگی های مهم انسان را انتخاب آزادانه براساس معیارهای عقلی و دینی عنوان کرد و ادامه داد: هر لحظه از زندگی انسان توام با انتخاب است و انسان باید دقت کند در بزنگاه ها مسیر حق را برگزیند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه امام حسین(ع) احساس مسوؤلیت را در آزادگان جهان تا به ابد زنده ساخت، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با انتخاب مسیر مبارزه با ستمگران به پیروانش آموخت که باید نسبت به ظالم و ظلم های او احساس مسوؤلیت داشته باشند./۱۳۵۰/پ۲۰۲/ق

[ad_2]