عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روزی امت اسلام به حساب خائنین و بی تفاوت‌ها نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مسلمین می رسند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی بزرگ قدس قم برگزار شد، گفت:  امروز با توجه به شرایط کشور در منطقه و جهان، مشارکت حداکثری بسیار مهم است و از وظایف مهم مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و حتی یک رأی و یک درصد بیشتر می‌تواند در امید بخشی و پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مؤثر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: از همه فضلایی که دارای شرایط انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، دعوت می‌کنیم تا در این انتخابات ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث غزه بیان داشت: در جنگ اخیر، درس‌های آموزه‌ای وجود دارد که اوج قضاوت و درنده خویی صهیونیست‌ها را در این حوادث می‌بینیم که کمتر صحنه‌ای در تاریخ وجود دارد که با این حجم از خشونت به جان انسان‌ها بیفتند و این اوج مظلومیت غزه و تابلویی ماندگار در تاریخ بشر است.

امام جمعه قم بیان داشت: هماهنگی آمریکا و قدرت‌های دیگر با رژیم اشغالگر قدس در حمله به مردم غزه قابل باور نبود و در روزهای اول حمله به غزه رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل رفت و حمایت خود را از آنان اعلام کرد که عالم اسلام باید بیدار شود و ببیند که چه گرگانی به جان امت اسلام افتاده اند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: خواب خرگوشی امروز در بین سازمان‌های بین المللی حاکم شده است و آنان به جز صدور یک قطعنامه کم اثر اقدام دیگری انجام ندادند و چشم خود را بر جنایات بستند.

وی افزود: کشورهای عربی باید خجالت بکشند که جلوی چشم آنان این فجایع رخ داده و هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نشد که اینها در پیشگاه‌ها امت اسلام سرافکنده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی امت اسلام به حساب خائنین و بی تفاوت‌ها نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مسلمین می رسند.

وی با بیان اینکه در جنگ اخیر غزه معلوم شد اسرائیل خطری برای همه کشورهای منطقه و عالم اسلام است افزود: اگر این گرگ‌های درنده قدرت پیدا کنند به دهه‌های قبل باز می‌گردند و کشورهای اسلامی را مورد تعرض قرار می‌دهند.

امام جمعه قم بیان داشت: غاصبان رژیم اشغالگر قدس برای همه عالم خطرناک هستند و مقاومت درون زای فلسطین می‌تواند این حماسه‌ها را بیافریند و برخلاف سال‌های گذشته که حماس تدافعی کار می‌کرد، این بار دیدیم که پیش دستانه اقدام می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: امروز مرحله جدید در برابر رژیم اشغالگر قدس شروع شده است و حمله پیش دستانه حماس سنجیده بود و این شکل گیری جبهه جدید در درون فلسطین و محور مقاومت دستاورد جدیدی بود.

وی با بیان اینکه ضربه‌ای کارآمد بر اسرائیل وارد شد که برای آنان قابل تصور نبود افزود: نظام امنیتی اسرائیل تصور نمی‌کرد گروهی جهادی این چنین از همه حصارهای امینی عبور کنند و به آنها ضربه وارد کنند و امروز اقتصاد اسرائیل آسیب دید و مهاجرت معکوسی در اسرائیل آغاز شده است و دستاورد دیگر این حماسه آن بود که وجدان‌های بشری به میدان آمدند و ما صحنه‌هایی را در قلب آمریکا و اروپا و غرب دیدیم که در حمایت از مظلومان غزه بی سابقه بود.

وی گفت: توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی از دستاوردهای طوفان الاقصی بود و این کشورها نباید به این موضوع فکر کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: امت اسلام اگر در صحنه نباشد و غافل باشد این گرگ‌های عالم به جنایات غیر قابل تصور می‌زنند و همگان باید در برابر این جریان ضداستکباری حضور داشته باشیم و فریاد مرگ بر اسرائیل نباید از زبان ما بیفتد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بایدن و نتانیاهو و سران مستکبر عالم بدانند که این ندای رسای امت اسلام همواره زنده خواهد بود و این موج بیداری بشر تمام خواب‌های پریشان آنان را بدون تعبیر خواهد گذاشت و این انفجار عظیم الهی آنان را به آتش می‌کشد.