رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: روزانه ۷۲۰تُن زباله در قم جمع‌آوری می‌شود که ۳۵۰ تن آن تفکیک می‌شود، بدین جهت امروزه در قم دفن زباله نداریم.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، سیدمجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی شورا که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در امور خدمات شهری یکی از مسائلی که روی آن تاکید داریم و به‌دنبال این هستیم در سفر دوم رئیس جمهور به استان قم این خواسته را مطالبه کنیم بحث تهیه نردبان ۴۵ متری است.

وی ادامه داد: علاوه بر این تجهیزاتی را در آتش‌نشانی نیازمندیم که شهرداری از پس تهیه آن‌ها بر نمی‌آید، برای مثال همین نردبان ۴۵ متری ده‌ها میلیارد قیمت دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از مطالباتی که مردم مناطق کم برخوردار همواره روی آن تاکید دارند بحث کمبود فضای سبز در این مناطق است.

رئیس کمیسیون امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از اقداماتی که در دستور کار شورا قرار گرفته بحث شناسایی زمین مناسب در این مناطق است تا بتوانیم پاسخگوی مطالبه مردم باشیم، البته باید در نظر گرفت این موضوع امری ساده نیست و سخت است.

سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه رعایت عجاب و عفاف در پارک‌ها و بوستان‌ها وظیفه همگانی است، تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف وظیفه همگان است و نظارت بر آن در بوستان‌ها بر عهده شهرداری گذاشته شده است و البته سایر نهادها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی ابراز کرد: شهروندان قمی در بوستان‌ها با رعایت موازین اسلامی اوقات فراغت خود را صرف می‌کنند و هر چند برخی از افراد هنجارشکن نیز دیده می‌شوند که باید اقدامات فرهنگی و ایجابی در این زمینه صورت گیرد چرا که حجاب و عفاف تکلیف الهی و موضوع اجتماعی است و در این زمینه مسئولیت داریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم جمع آوری می‌شود که ۳۵۰ تن از آنان تفکیک می‌شود و امروز دفن زباله در قم نداریم و همه زباله‌های دریافتی، تفکیک می‌شوند.

سبحانی بیان کرد: خط سوم تفکیک زباله در قم نیز در حال آماده سازی است که این امر در ایران سابقه ندارد که طی این فرآیند محصولات خط اول و دوم تفکیک زباله مجدد پردازش می‌شود که در حدود ۴۰ تن خروجی است و محصول نهایی خط سوم برای تولید نفت و گازوئیل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع برای شناسایی باغات قم داشتیم که متأسفانه باغات قم نسبت به ۲۰ سال قبل کاهش یافته است و هر کدام از شهروندان باغی دارند شناسایی و شناسنامه برای آنان صادر می‌شود و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم توضیح داد: در راستای استفاده از املاک بلااستفاده سطح شهر نیز طرحی وجود دارد سرمایه گذاران با هر کسی که زمین بلااستفاده دارد می‌توانند مذاکره کنند و در این صورت شهرداری و شورا تخفیفاتی در راستای اخذ مجوزها و تهیه تجهیزات کمک می‌کند که این امر در راستای پیشرفت ورزش و نشاط ورزشی مؤثر است.

انتهای پیام