مبلغ حوزه علمیه با اشاره موضوع امیدآفرینی، قرآنی و روایی است، گفت: امروز دشمن در مورد ضد امیدآفرینی کار می کند و با تبلیغات اسلامی مخالفت دارد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه به نقل از رسانیوز حجت الاسلام صدر در نشست نقش مبلغین در امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان چله تواصی با تاکید براینکه یکی از موضوعات مهمی که در بحث انتخابات به آن نیاز داریم، بحث امیدآفرینی و نقش مبلغین در ایجاد امید است، اظهار داشت: تبلیغ دین اسلام رسما برعهده مبلغین است، هیچ کاری موفق نمی شود مگر اینکه کارشناسان وارد آن حوزه شوند و آقایان مبلغ کارشناسان تبلیغ دین هستند.

وی جامعه شناسی را از خصوصیات مبلغین موفق دانست و عنوان کرد: جامعه شناسی مبلغین ناشی از تجربیات آنها در مناطق مختلف تبلیغی است، هر اقلیم و منطقه ای سنت های خاص خود را دارد و مبلغی موفق است که با توجه به خصوصیات منطقه تبلیغ کند.

توجه با تفاوت های منطقه‌ای در تبلیغ

حجت الاسلام صدر با اشاره به تفاوت تبلیغ در مناطق مختلف کشور عنوان کرد: مناطق غرب زده که اصالت خود را از دست داده و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار دارند با مناطقی که اصالت خود را حفظ کرده اند فرق می کنند، کار تبلیغی با مشورت و بهره مندی از مبلغین اصولی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی با تمام نظام های سیاسی دیگر فرق می کند، عنوان کرد: در نظام اسلامی مردم و دین باید باهم در نظر گرفته شوند؛ امام خمینی(ره) با درایت اصل نظام اسلامی را پایه ریزی و رهبر معظم انقلاب این مسیر را ادامه دادند.

حجت الاسلام صدر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات ابراز کرد: تاکید رهبری نسبت به انتخابات نشان دهند توجه به مردم سالاری دینی است و نباید خروجی مردم سالاری دینی، مردم سالاری غیر دینی باشد.

وی با بیان اینکه مبلغین باید مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند، عنوان کرد: خروجی این مشارکت باید دینی و مبتنی بر تعالیم اسلامی باشد؛ پنجاه و شش کشور دنیا مدعی اسلام هستند ولی اسلام آمریکایی را در کشور خود تبلیغ می کنند و به آن میزان از اسلام تبعیت می کنند که به اسرائیل برنخورد.

اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص)

حجت الاسلام صدر با اشاره به اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که تمام تلاش خود را می کند تا به قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام عمل کند، مطرح کرد: یکی از چالش های بزرگ هیئات مذهبی ورود در عرصه انتخابات است آنها احساس می کنند که اگر وارد عرصه انتخابات شدند به رسالت خود عمل نکردند و به نسبت به دستگاه سید الشهداء ایراد وارد کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تبلیغ، قرآنی و روایی است، ابراز کرد: مسئله امیدآفرینی، قرآنی و روایی است و مطالبی در مورد تبلیغ و امیدآفرینی در منابع دینی بیان شده است؛ امروز دشمن در مورد ضد امیدآفرینی کار می کند و تبلیغات اسلامی مخالفت دارد.

حجت الاسلام صدر در پایان با بیان اینکه درصد پایینی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی در انتخابات حضور پیدا نمی کنند، عنوان کرد: درصد بالای از مردم به خاطر اینکه توجیه نیستند در انتخابات شرکت نمی کنند و وظیفه مبلغ است که با جهاد تبیین مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کند.