[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، فراخوان نخستین جشنواره ملی پوستر «درختان زیتون» با هدف پاسداشت و ترویج و توجه ویژه به مفهوم «مقاومت» منتشر شد. کریمی مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس در این باره بیان داشت: محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد و هنرمندان فرهیخته می‌توانند با برداشتی آزاد، در ارتباط با مفهوم […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، فراخوان نخستین جشنواره ملی پوستر «درختان زیتون» با هدف پاسداشت و ترویج و توجه ویژه به مفهوم «مقاومت» منتشر شد.

کریمی مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس در این باره بیان داشت: محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد و هنرمندان فرهیخته می‌توانند با برداشتی آزاد، در ارتباط با مفهوم مقاومت به تولید اثر بپردازند.

وی تصریح کرد: البته طبق نظر شورای سیاست‌گزاری جشنواره این فراخوان با اولویت و محوریت آینده جبهه مقاومت، نقش خانواده در ایجاد و تقویت گفتمان مقاومت، جایگاه مقاومت در تمدن‌سازی نوین اسلامی و برجسته سازی الگوهای موفق مقاومت برگزار خواهد شد.

مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: همواره در طول تاریخ، هنر به عنوان موثرترین و بلیغ‌ترین ابزار ایجاد گفتمان و انتقال پیام و معارف والای بشری بوده به کار گرفته شده است.

این فعال فرهنگی افزود: گرافیک نیز به عنوان یکی از کارآمدترین هنرها در دنیای امروز قطعا نقش مؤثری در ایجاد و تقویت جریان های فرهنگی همسو با محور مقاومت و آشنایی و درگیری هدفمند هنرمندان و اقشار مختلف جامعه با مفهوم متعالی «مقاومت» خواهد داشت.

 

 

وی در خصوص کیفیت و چگونگی روند اجرایی جشنواره ملی «درختان زیتون» خاطر نشان کرد: نظر به تخصص، تعهد و تجربه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی علیشاهی به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شدند.

کریمی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همیاری هنرمندان و با بهره‌گیری از تجارب مفید و دستاوردهای گذشته و با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان خلاق، جوان و توانمند در سراسر کشور شاهد برگزاری جشنواره‌ای مؤثر و فراگیر با هدف ترویج گفتمان جهانی مقاومت و ترسیم ابعاد مختلف روح پایداری و مقاومت در داخل و خارج از کشور باشیم.

مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس یادآور شد: داوری آثار در جشنواره ملی پوستر درختان زیتون، در دو مرحله انتخاب آثار و داوری آثار منتخب توسط نخبگان گرافیک کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ تیرماه سال جاری است و داوری و اعلام برگزیدگان نیز سوم الی ششم مردادماه انجام می گیرد.

کریمی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی گرافیک در حاشیه جشنواره با حضور استادان کشوری از دیگر بخش های برنامه ریزی شده است که پنج‌شنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ مردادماه برگزار و آیین اختتامیه جشنواره نیز مصادف با روز مقاومت ۲۳ مردادماه برگزار می گردد./د۱۰۲/ف

منبع: حلقه وصل

[ad_2]