[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سخنرانی شب چهارم محرم با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: امام حسین(ع) با قیام خود پرچم هدایتگری را درجامعه برافراشته است و سیره پیامبر اکرم(ص) را زنده کرد و ائمه اطهار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سخنرانی شب چهارم محرم با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: امام حسین(ع) با قیام خود پرچم هدایتگری را درجامعه برافراشته است و سیره پیامبر اکرم(ص) را زنده کرد و ائمه اطهار در ذیل این پرچم به هدایتگری جامعه اسلامی پرداختند. 

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه حرکت و قیام سیدالشهدا زمینه ها را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرده است، افزود: در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که یکی از فرزندان پیامبر ظهور خواهد کرد و عدل و قسط را در جهان گسترش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اهداف و آرمان های قیام سیدالشهدا و ظهور امام زمان(عج) مشترک است، گفت: هدف از هر دو قیام برای اصلاح امت اسلامی و و احیای سیره نبوی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بیان کرد: در آخر الزمان دین دستخوش تغییرات زیاد خواهد شد و با خرافات و انحرافات آغشته می شود که به گونه ای مردم این گونه فکر می کنند که امام زمان دین جدیدی را برای آنها آورده است و همچنین در دوران امام حسین(ع) سیره پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام با انحرافات معاویه و دستگاه اموی همراه بوده است که مردم از امام حسین(ع) و کاروان ایشان به عنوان خروج کننده بر دین یاد می کردند.

وی با اشاره به شبهات ابن تیمیه درباره قیام امام حسین(ع) گفت: ابن تیمه این شبهه را مطرح کرده که قیام سیدالشهدا صحیح نبوده است زیرا که بر حاکم و ولی زمان خود خروج کرده است و همچنین ابن تیمیه بیان کرده که امام حسین(ع) خود و خانواده اش را با قیام به خطر انداخته و این امر از نطر شرعی حرام است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ظهور حضرت مهدی را در امتداد قیام امام حسین(ع) توصیف کرد و افزود: در حقیقت ابن تیمیه نتواسته میان قیام حق و باطل فرق قائل شود که کدام قیام سبب خروج از دین می شود و کدام قیام سبب احیای دین اسلامی و جلوگیری از انحطاط جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه افکار و اندیشه های ابن تیمه سبب به وجود آمدن وهابیت و گروه های تکفیری و داعش در منطقه شده است، گفت: هر ساله گروه های تکفیری با حمایت آل سعود و وهابیت به مجالس عزای حسین(ع) هجوم می برند و خون هزاران شیعه در هند و پاکستان به ناحق ریخته می شود./۹۹۸/پ۲۰۲/ب۱

[ad_2]