[ad_1] حجت الاسلام رضوانعلی مسیبی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه  و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، هر نهضت و انقلابی را دارای آثار دانست و گفت: اگر نهضت متکی به خداوند بود و با قلب انسان ها سر و کار داشت در این صورت آثار این نهضت جاودانه خواهند بود. دیگر […]

[ad_1]

حجت الاسلام رضوانعلی مسیبی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه  و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، هر نهضت و انقلابی را دارای آثار دانست و گفت: اگر نهضت متکی به خداوند بود و با قلب انسان ها سر و کار داشت در این صورت آثار این نهضت جاودانه خواهند بود. دیگر نهضت ها نیز دارای آثار هستند اما آثار آن موقت است و بعد از مدتی فراموش می شود.

وی قیام عاشورا را پیامی جاودانه و برای همه مردم دنیا خواند و افزود: گاندی نیز حرکت خود را از قیام امام حسین(ع) الگو گرفته بود. انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از قیام سیدالشهدا است. حال انقلاب اسلامی ایران هر چقدر به قیام امام حسین(ع) در سیاست داخلی و خارجی خود نزدیک شود بالندگی آن بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه فرهنگ عاشورا را ارزشمند عنوان کرد و گفت: با شیوع کرونا در دنیا بسیاری از مردم در کشورها به فروشگاه ها ریختند و گاه شاهد درگیری و ضرب و شتم یک دیگر بودیم. اما در ایران به برکت فرهنگ ایثار که برگرفته از مکتب عاشورا است این موارد را شاهد نبودیم.

وی راه سعادت در دنیا و آخرت را عمل به فرمایشات ائمه (ع) بیان کرد و افزود: تا کنون مذهبیون سبک زندگانی بهتری داشته اند. در ماجرای کرونا مشاهده شد که مذهبیون بهتر از بقیه عمل کردند. حال اگر می خواهیم این فرهنگ به جوانان خود منتقل شود نیاز است بر اساس نامه ۳۱ نهج البلاغه عمل کنیم. امام علی(ع) در این نامه به اما حسن(ع) می فرمایند راه نجات از سه حال خارج نیست و من این سه را پیش از آنکه چیزی دیگری بیاموزی، آموختم؛ تو را با قرآن و احکام و سنت نبوی آشنا کردم.

حجت الاسلام مسیبی زیبایی مکتب امام حسین (ع) را هدایت گر خواند و اظهار کرد: در اسپانیا که برای تبلیغ رفته بودم گروهی تندرو و از طرفداران داعش در آنجا فعالیت می کردند. استاد دانشگاهی با این گروه وارد گفته می شود و شمه ای از فعالیت های امام حسین(ع) را می شمارد. همچنین از تلاش سیدالشهدا(ع) برای جلوگیری از جنگ روایت می کند و آن را مطابق آیه ۹ حجرات می شمارد که خداوند فرمود وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا. این گروه با شنیدن جانفشانی های امام حسین(ع) کم کم اشک از دیدگان‌شان جاری شد و به مکتب امام حسین(ع) علاقه مند شدند. امروز نیز ما باید سخنان و معارف اهل بیت (ع) را برای مردم بیان کنیم زیرا اهل بیت (ع) فرمودند اگر مردم زیبایی کلام ما را درک کنند از ما پیروی خواهند کرد./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]