مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اهدای اعضای بدن یک جوان ۱۸ ساله قمی از جمله قلب و کبد، به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این جوان […]

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اهدای اعضای بدن یک جوان ۱۸ ساله قمی از جمله قلب و کبد، به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این جوان به دلیل تصادف با موتورسیکلت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان دچار مرگ مغری می شود.
به طورمیانگین روزانه ۳۵ تصادف مربوط به موتورسیکلت سواران در قم رخ می دهد که بین ۳۵ تا ۴۰ مجروح برجای می گذارد؛ بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم آمد و شد دارد.
وی اضافه کرد: این بیمار در بیمارستان قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
وی بیان کرد: این جوان به عنوان دوازدهمین مورد اعزامی جهت اهدای عضو از استان قم در سال جاری است و تمامی اندام های حیاتی وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
صمدی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی رسند.