به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛؛اولین جلسه شورای ورزش همه گیر استان شهر قم دیروز به ریاست سیدمهدی صادقی استاندار شهر قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار گردید. در اوائل این جلسه حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان شهر قم عنوان نمود: خوشخبتانه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛؛اولین جلسه شورای ورزش همه گیر استان شهر قم دیروز به ریاست سیدمهدی صادقی استاندار شهر قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار گردید.

در اوائل این جلسه حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان شهر قم عنوان نمود: خوشخبتانه در سال‌های موخر توجه خوبی به ورزش همه گیر در استان شده است و شاهد پیشرفت و توسعه خوبی در این زمینه بودیم، علاوه بر این بودجه تقریبا خوبی نیر به این مساله اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان شهر قم با اشاره به لزوم پشتیبانی از باشگاه‌های خصوصی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی باشگاه‌های خصوصی استان در اماکن غیر تجاری مشغول فعالیت می باشند و درخواست ما از شهرداری معافیت این باشگا‌ه‌ها از پرداخت عارضه ها تغییر کاربری است.

وی با بیان اینکه در سال‌های موخر شاهد بهره‌مندی و استفاده دستگاه‌ها از حجم ورزش همه گیر بودیم اظهار کرد: ورزش همه گیر من جمله ظرفیت‌هایی عظیمی است که دستگاه‌های متفاوت می‌توانند با استفاده از اعتبارات خود در راستای توسعه و گسترش آن گام بردارند.

پیشرفت‌های ورزش همه گیر در استان کافی نیست

وی با بیان اینکه ورزش تاثیرات روحی و جسمی بسیاری دارد اضافه کرد: سند راهبردی که تهیه گردیده است می‌تواند به عنوان یک معیار برای توسعه و بالا بردن تندرستی و انجام طرح ۱۸‌گانه اداره‌کل ورزش و جوانان مفید باشد.

وی تصریح نمود: با توجه به اعتباراتی که شهرداری در بخش فرهنگی و ورزشی در اختیار دارد می‌تواند در توسعه و ترویج ورزش همه گیر نقش بیشتری داشته باشد و امید داریم با نگاه خوبی که در این زمینه وجود دارد شاهد پیشرفت ورزش استان بویژه ورزش زنان باشیم.

استاندار شهر قم با بیان اینکه هر قدر برای ورزش کوشش گردد بازهم کافی نیست عنوان نمود: ورزش همه گیر استان شهر قم تاحالا پیشرفت خوبی داشته اما این پیشرفت‌ها کافی نیست و امید داریم که توجه ویژه‌ای به ورزش همه گیر استان گردد تا شاهد توسعه و ترویج این ورزش مؤثر باشیم

صادقی در انتهاء افزود: بانک‌ها نیز می‌توانند در راستای ترویج و توسعه ورزش همه گیر موثر باشند و باید در این زمینه ورود نمایند و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

مکان های ورزشی شهرداری در اختیار زنان قرار گیرد

عابدی با اهتمام بر لزوم توجه به ورزش زنان گفته بود: مکان‌های سرپوشیده تخصصی برای ورزش زنان در شهر شهر قم بسیار کم و محدود است و خوب تر است شهرداری شهر قم قسمتی از سالن‌های سرپوشیده در حال احداث را به ورزش زنان اختصاص دهد.

وی تصریح نمود: شهرداری با اختصاص یک درصد از اعتبارات خود به ورزش استان می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج ورزش همه گیر بردارد.

در ادامه معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان شهر قم یادآورشد: در حال حاضر استان شهر قم در لیگ‌برتر تنها یک تیم در فوتبال و فوتسال دارد که این تیم به طور تماما بومی بسته گردیده است و این یک اتفاق کم‌نظیر در کشور است.

وی ابراز کرد: یکی از راه‌های توسعه ورزش همه گیر در استان، افزایش تعداد پایگا‌ه‌های ورزش صبحگاهی است که زنان و آقایان می‌توانند از این پایگاه‌ها استفاده نمایند.

روح‌الله رمضانی دنبال کرد: یکی از مشکلات و موانع ورزش استان شهر قم، عدم وجود حامی های مالی قوی است و این درحالی است که در تمام استان‌ها، حامی های مالی تیم‌ها را مدیریت می‌کنند.

شرکت بیشتر از ۶ هزار نفر در مسابقات محلات و مساجد

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان شهر قم با اشاره به برپایی مسابقات محلات و مساجد در استان اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر از ۶ هزار نفر در مسابقات محلات و مساجد شرکت‌ کردند و این حجم بی‌نظیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رمضانی با بیان اینکه در سال‌های موخر برنامه‌های مشترکی با حوزه‌های علمیه برگزار شده است عنوان نمود: بدون تردید تمام راه‌های موجود برای ترویج ورزش همه گیر در حوزه علمیه ارزیابی می‌شود تا در این زمینه نیز شاهد پیشرفت و توسعه باشیم.

معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور زنان استانداری شهر قم نیز در این جلسه با اهتمام بر لزوم پشتیبانی از ورزش زنان گفته بود: شهرداری وعده افزایش بوستان مخصوص زنان را داده بود اما تاحالا اقدامی در این مورد صورت نگرفته است و امید داریم به زودی شاهد اقداماتی در این زمینه باشیم.

در ادامه امیر مجد رأیها ریاست فدراسیون ورزش‌های همه گیر با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های همه گیر برنامه‌محور است تصریح نمود: «ورزش همه گیر، مدیریت همگانی» شعار فدراسیون ورزش‌های همه گیر است و تمام کوشش ما هم تحقق کامل این شعار است.

ریاست فدراسیون ورزش‌های همه گیر با بیان اینکه هر اقدامی که در راستای توسعه ورزش همه گیر صورت پذیرد باعث افزایش تندرستی مردم می‌شود و تاثیرات بسیار بسیاری خواهد داشت عنوان نمود: تمامی دستگاه‌های موظف می باشند که ورزش‌های همه گیر و صبحگاهی را در میان خودشان ترویج کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو جلد کتاب سند دگرگونی ورزش‌های همه گیر که حاصل ۳ سال کوشش عده‌ای از کارشناسان ورزشی است، طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است و ما به شکلی دقیق طبق همین سند حرکت می‌کنیم.

مجد‌آرا اظهار کرد: با مشارکت شهرداری، صدا و سیما و دستگاه‌های متفاوت می‌توان مردم را به ورزش‌های همه گیر ترغیب کرد و این کاری است که در حال حاضر در بعضی شهرها مثل تهران و اصفهان در حال انجام است.

وی با اهتمام بر ترویج فرهنگ ورزش‌های همه گیر در کشور یادآورشد: جایگزین کردن دوچرخه به جای سایر وسائل نقلیه، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، برپایی مسابقات محلی، برپایی دوره‌های متفاوت، احداث جاده‌‌های سلامتی و … من جمله اقداماتی است که در ترویج ورزش همه گیر موثر است.

در انتهاء این نشست نیز سید مهدی صادقی استاندار شهر قم با اهتمام بر لزوم پشتیبانی از ورزش همه گیر استان عنوان نمود: تنظیم سند دگرگونی ورزش همه گیر کاری بسیار با ارزش است و امید داریم که ورزش همه گیر استان نیز در همین مسیر حرکت کند.

در انتهاء این جلسه ریاست فدراسیون ورزش های همه گیر به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان تندیس سفیر ورزش را به استاندار شهر قم اهدا کرد.