به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی امروز در جمع طلاب و روحانیون گفت: انقلاب اسلامی مجال استثنایی، درخشان در مقطعی حساس، پر شیب و خم برای حوزه‌های علمیه ایجاد نموده هست. وی دنبال کرد: این حساسیت و درخشانی به سبب رخدادهای رخ داده با دیگر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی امروز در جمع طلاب و روحانیون گفت: انقلاب اسلامی مجال استثنایی، درخشان در مقطعی حساس، پر شیب و خم برای حوزه‌های علمیه ایجاد نموده هست.

وی دنبال کرد: این حساسیت و درخشانی به سبب رخدادهای رخ داده با دیگر دوران هست و در این مقطع مخاطب، وسیله و فرصت‌هایی را می بینیم که در دیگر دوران وجود نداشت.

ریاست نهاد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان عنوان نمود: علما، روحانیون و حوزه‌های علمیه در بحث‌های دیدگاهی به انقلت‌ها مشغول بودند اما در دوران کنونی عرصه و فرصتی پیش آمده که می‌توانند آنان را محک بزنند.

وی با طرح این پرسش که آیا طلاب و روحانیون به جامعه‌ی که به ما روی می‌کنند جواب ندهند؟ عنوان نمود: ابتدا در این زمینه باید نسبت به مبحث شناخت پیدا کرده و از حکم شرعی مبحث آگاه باشند.

‌‌شفیعی گفت: طلبه باید کمر همت را ببندد و در مقابل پرسش ها و شبهات انسان‌های خوش‌نفس پاسخگو باشد.

ریاست نهاد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان افزود: طبق روایتی از امام علی(ع) خداوند در روز قیامت پیش از اینکه از نادان بپرسد به چه سبب ندانستی از دانا می‌پرسد که به چه سبب مبحث را تصریح و تبلیغ نکرده هست.

وی با اهتمام براین‌که حوزه علمیه برای وظیفه ها تبلیغی و پاسخگویی به پرسش‌های متفاوت مردم بویژه با اولویت اجتماعی، قیام کند، اضافه کرد: امروز روحانیت مجال امتحان و خطا را ندارد و مجاز نیست دست از پا خطا کند و مجال جهت توقف، تند روی یا کند روی را ندارد.

‌»

»رئیس نهاد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به لزوم التزام طلاب به درس خواندن، دنبال کرد: خداوند به آدم نصرت می‌دهد و ما به وعده‌های الهی دلگرم هستیم؛ اعتقاد و اعتماد به نصرت الهی موجب می‌شود آدم احساس ناتوانی نکند.