[ad_1]  به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام علی لقمانپور ظهر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ساری با اشاره به تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در بحث شهدای روحانی و اینکه اولین گردان رزمی دوران دفاع مقدس را مازندرانی ها تشکیل دادند، نقش مازندران برجسته بوده است. […]

[ad_1]

 به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام علی لقمانپور ظهر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ساری با اشاره به تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در بحث شهدای روحانی و اینکه اولین گردان رزمی دوران دفاع مقدس را مازندرانی ها تشکیل دادند، نقش مازندران برجسته بوده است.

وی ادامه داد: معرفی پیشکسوتان دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد و در زمینه طلبه های رزمنده و شهدای طلبه، کتاب هایی در دست تدوین و نشر است.

وی با بیان اینکه قم به موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس مبدل می شود گفت: ساختمان موزه در بهمن ماه افتتاح می شود و برای محتوی آن برنامه ریزی خواهد شد.

حجت الاسلام لقمانپور وسعت موزه دفاع مقدس قم را ۳۲ هکتار بیان کرد و گفت: بنا داریم در این موزه، آثار و ارزشهای روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب معرفی شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر از ۱۰۲ کشور به قم سفر می کنند گفت: اولین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم راه اندازی می شود و امیدواریم ارزش های واقعی انقلاب را در این موزه به نمایش گذاریم.

وی گفت: پنج درصد موزه مربوط به قم در گذر تاریخ، ۲۰ درصد مربوط به انقلاب اسلامی و ۸۰ درصد ویژه دوران دفاع مقدس با محوریت روحانیان است.

[ad_2]