[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بیژن سلیمان پور شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا اظهار داشت: در کشور ما روزنامه نگاری سابقه ۱۸۰ ساله دارد، هر چند که این سال‌ها خوانندگان روزنامه کمتر شده است. سلیمان پور بیان داشت: تلاش خبرنگاران در شرایط فعلی جامعه، قابل تقدیر است […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بیژن سلیمان پور شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا اظهار داشت: در کشور ما روزنامه نگاری سابقه ۱۸۰ ساله دارد، هر چند که این سال‌ها خوانندگان روزنامه کمتر شده است.

سلیمان پور بیان داشت: تلاش خبرنگاران در شرایط فعلی جامعه، قابل تقدیر است که باید نگاه ویژه ای به رسالت خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت استان به مقوله نقد رسانه‌ها، مثبت است افزود: مسئولان ارشد استان، خبرنگاران را همراه خود می‌دانند و امیدواریم تمامی تلاش‌ها در راستای اعتلای استان باشد.

معاون استاندار قم افزود: شیوع کرونا موجب شد تا کشورهای مختلف دچار مشکلاتی شوند و کادر پزشکی و درمان کشور ما نیز در طی ماه‌های اخیر، تلاش‌های فراوانی در راستای مقابله با کرونا انجام داد و اگر همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران در این مدت نبود تلاش‌های کادر پزشکی و درمان ابتر می‌ماند و با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی خبرنگاران و اهالی رسانه در کنترل این بیماری مؤثر بوده افزود: اهالی رسانه در قم نقش مؤثری در اطلاع رسانی بیماری کرونا داشتند و در کنار کادر درمان برای فرهنگ سازی و آگاهی رسانی جامعه نقش آفرینی کردند.

سلیمان پور، افزود: از روز اول ورود کرونا به قم تمام بخش‌های استان و کشور وارد میدان شدند که این وحدت و همدلی ستودنی بود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز جز اولین پزشکانی بودند که به این بیماری مبتلا شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به موج سواری رسانه‌های غربی در خصوص قم هراسی گفت: آنان برنامه‌های گسترده رسانه‌ای، برای سیاه نمایی طراحی کردند تا روحیه مردم را تضعیف کنند که رسانه‌های استان قم در این زمینه نقش مؤثری داشتند اما زخم زبان‌های دشمنان برای ما اهمیتی نداشت.

وی افزود: رسانه‌ها امروز یکی از مؤلفه‌های قدرت به شمار می‌روند که این امر نشان دهنده اهمیت کار خبرنگاران و رسانه است.

وی گفت: امروز اطلاعات، قدرت آفرین است و به همین دلیل کشورهای مختلف در کنار ارتش‌های قوی خود بنگاه‌های خبری را به منظور در دست داشتن فضای عمومی راه اندازی می‌کنند.

سلیمان پور ادامه داد: در موضوع کرونا اگر این بیماری فقط در ایران بود رسانه‌های بیگانه هجمه‌های فراوانی وارد می‌کردند که ممکن بود در امر درمان نیز خلل‌هایی وارد شود.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید دانش خود را به روز کنند و بدون نگاه جانبدارانه، فعالیت‌های رسانه‌ای خود را ادامه دهند که در این صورت می‌توان برای اصلاح امور و پیگیری دغدغه‌های جامعه قدم برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: با ظهور شبکه‌های اجتماعی، جایگاه و اهمیت کار خبرنگاران کم نشده است چرا که جامعه از منابع معتبر اخبار خود را دریافت می‌کند.

[ad_2]