به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، احمد امیر‌آبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه ۷ آذرماه در نشست بصیرتی که با محوریت ارزیابی آخرین تغییرات منطقه در مسجد القائم(عج) محلات برگزار گردید، با تشریح لایحهFATF اظهار کرد: موافقین […]

ایران؛ قربانی تروریسم/ دولت و مجلس، برای برطرف مشکلات همگام هستند

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، احمد امیر‌آبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه ۷ آذرماه در نشست بصیرتی که با محوریت ارزیابی آخرین تغییرات منطقه در مسجد القائم(عج) محلات برگزار گردید، با تشریح لایحهFATF اظهار کرد: موافقین این لایحه اهتمام بر این دارند تا به جامعه القا کنند که ما بنا هست این لایحه را قبول کنیم اما چنین نخواهد گردید، علاوه بر این ۱۷۸ کشور را عضو این لایحه می‌دانند در حالی‌که ۳۶ کشور عضو کلیدی می باشند و مابقی منحصرا قوانین را پذیرفته ولی حق رای ندارند با این وصف ایران شرایط FATF را می‌پذیرد ولی عضو آن نخواهد گردید.
وی اضافه کرد: FATF گروه‌های منطقه‌ای دارد که ما در گروه اوراسیا قرار داریم؛ نکته جالب توجه این هست که ما هنوز از اعضای کلیدی گروهش نیستیم، عربستان و اسرائیل سال‌ها هست که از گروهش برای عضویت در آن ۳۶ کشور رای گرفتند اما هنوز عضو ناظر می باشند و حق رای ندارند، رئیس این ۳۶ کشور، دوره‌ای انتخاب می‌شود که حالا آمریکا و پس از آن چین هست.

ضرورت مبارزه با پولشویی/ تامین مالی تروریسم از دیدگاه FATF با ایران متمایز هست
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح نمود: هیئتی جهت تایید صلاحیت ایران به کشور آمد و تمام قوانین و نرم‌افزار‌های بانکی را ارزیابی کرد. طی بررسی‌های آن‌ها کشور ما ۴۱ ایراد داشت که بایست برطرف می‌شد، قسمتی از این ایرادات ذی ربط به دولت بود که حل گردید و بخش دیگر مروبوط به نرم‌افزار‌های بانکی بود که می‌بایست تعویض گردد. در این لایحه حساب‌‌های بانکی به طور آنلاین ارزیابی نمی‌شود اما ۳۶ عضو کلیدی حق دارند به سبب اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم بعضی حساب‌ها را ارزیابی کنند؛ حال می‌خواهد حساب یک وزیر باشد یا یک فرمانده نظامی.
وی مبارزه با پولشویی را لازم دانست و اظهار کرد: از ایراداتی که به این وارد گردیده بود ۴ مورد باقی ماند که احتیاج بود در مجلس ارزیابی گردد، یکی از این ایرادات قانون مبارزه با پولشویی بود که در مجلس هفتم و هشتم نیز تصویب شده بود. ایراد بعدی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هست، در سال ۹۴ این قانون توسط مجلس تصوب گردید که کارشناسان FATF به دو مورد این قانون ایراد گرفتند، تبصره یک مصوب مجلس می‌گوید اگر کشوری از نظر خود شخصی را در کشور دیگر حمایت کننده مالی تروریسم دانست آن کشور باید شخص مورد‌نظر را به کشور درخواست کننده تحویل دهد و برعکس؛ اما کارشناسان FATF این قانون را قبول نکردند و این حق را منحصرا برای کشور‌هایی که عضو کلیدی می باشند قائل بودند.

کنوانسیون‌ها، باتلاقی که خارج شدن از آن دشوار هست
امیر‌آبادی فراهانی دنبال کرد: ایراد دیگر آن‌ها به تبصره دو، یعنی تشریح ایران از تروریسم بود، در تبصره دو، قانون می‌گوید ملت‌هایی که در مقابل ستمگری، ظلم، اشغال‌گری و نژاد‌پرستی کشور دیگر در کشورشان مبارزه می‌کنند تروریسم نیستند؛ آن‌ها حق تشریح تروریسم را برای ایران نمی‌دانستند و تشریح خود را مد‌نظر داشتند. دولت به مجلس برای تغییر این دو تبصره پیشنهاد داد که در پیشنهاد برای تبصره دو، منحصرا گروه‌هایی که از سوی شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌شوند تروریسم می باشند. ما می‌گوییم ملت مسلمانی که با دولت خود یا دولت‌های دیگر با هدف ظلم‌ستیزی به مبارزه می‌پردازند تروریسم نیستند، اما متاستفانه این طرح در مجلس رای آرود.
وی ضمن تشریح قوانین کنوانسیون‌ها گفته بود: خارج شدن از کنوانسیون‌ها بسیار دشوار هست، ما وارد کنوانسیون مبارزه با گسترش سلاح‌های اتمی گردیدیم ولی اسرائیل از این کار ممانعت کرد، بدین جهت بازرسان این کنوانسیون هر موقع بخواهند از جایگاه ها ما بازدید و سرکشی می‌کنند اما اسرائیل علی رغم جنگ افزار هسته‌ای منحصرا به سبب عدم عضویت بازرسی نمی‌شود. ایراد بعدی کارشناسان FATF کنوانسیون پالرمو هست که ذی ربط به مبارزه با جرم ها سازمان‌یافته هست، کنوانسیون cft که ذی ربط به مبارزه با تامین مالی تروریسم هست ایراد دیگر FATF اعلام گردیده هست.

ایران؛ قربانی تروریسم/ ماده ۶ cft مغایر با آرمان‌های انقلاب هست
نماینده مردم شهر قم در مجلس، ایران را قربانی تروریسم قرائت کرد و با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور اضافه کرد: مخالفت ما با کنوانسیون cft به سبب حاکمیت منطق زور بر این کنوانسیون‌ها هست. این کنوانسیون‌ها وسیله‌ای هست که کشور‌های زورگو بتوانند بر ما غلبه کنند اما برای مبارزه با این با اهمیت باید خود را طبق ظرفیت‌ها، تقویت نماییم. در ماده ۶ این کنوانسیون کلماتی به کار برده شده که تماما مغایر با آرمان‌ها و اندیشه‌های اسلامی، انقلابی و ایرانی ما هست.
وی گفته بود:طراح تحریم‌های دوره اوباما می‌گوید: ما در آن دوران در پی ضربه‌های کاری بودیم و ابتدا اهتمام کردیم از طریق سازمان‌های بین‌المللی ایران را محدود و در گام دوم صادرات و واردات از ایران را ممنوع کردیم؛ اما صادرات و واردات ماشین و لوازم آرایشی آزاد بود. با واردات ماشین به ایران می‌توانستیم ارز را از کشور خارج کنیم، پس از اینکه ترامپ اعلام نمود برجام را نپذیرفته است مسئولان ما به سمت اروپا رفتند؛ این‌ها باید بدانند آمریکایی که ۴۰۰ میلیارد دلار با اروپا ارتباط تجاری دارند در مقابل ایران که ارتباط تجاری‌اش منحصرا ۶ میلیارد دلار هست پس آمریکا برای اروپایی‌ها ارجحیت دارد.

دولت و مجلس؛ همگام برای برطرف مشکلات
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) اظهار کرد: غرب‌زده‌های روشنفکر به مراتب خائن‌تر از خاندان پهلوی می باشند و ضربه‌های سنگین‌تری به کشور وارد کرده‌اند.
امیر‌آبادی فراهانی با تاکید بر ضرورت تکیه بر توان داخل اضافه کرد: دشمن در صدد این هست که انسجام ملی را بر هم زند، دولت و مجلس بایستی همگام با هم برای حل مشکلات مردم گام بردارند، امروز بایستی دشمن‌شناس باشیم و در وضع فعلی کشور آیا به صلاح هست که اطلاعات دقیق کشور را به FATF تقدیم کنیم؟
نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حزب‌الله، حماس و فلسطین باید فدای ایران گردند چون ایران نباشد آن‌ها نیز نیستند، اگر ما در سوریه نجنگیم باید در ایران با آن‌ها مبارزه کنیم.

مردم در انتخاب‌‌هایشان دقت کنند
وی با اشاره به قانون شفافیت آراء نمایندگان تصریح نمود: برای حل مشکلات کشور احتیاج به یک مجلس سالم داریم و برای تندرستی مجلس احتیاج داریم مردم در انتخاب‌های خود دقت کنند، افغانستان هم در پورتال خود رای نمایندگان را به مباحث متفاوت به نمایش گذاشته هست. نمایندگان و مسئولان نیز مثل مردم باشند و از اشرافی‌گری بپرهیزند، زندگی‌های لاکچری فرزندان مسئولان برای مردم پذیرفتنی نیست، همه این‌ها به انتخاب درست مردم بستگی دارد. رهبری در نشست های خصوصی مشکلات مردم را به مسئولان گوشزد می‌کند، ان‌شاءالله با یاری خداوند و برنامه‌های مسئولان وضع معیشتی مردم رو‌به بهبودی خواهد رفت.
انتهای پیام