به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز  این هفته که در مصلای قدس برگزار گردید یکی از عاملان پایداری هر نظام را ابهت علمی دانست و اظهار کرد: اگر جامعه از علم بهره مند نباشد ابهت خود […]

بازار در طول تاریخ پشتیبان انقلاب بوده است/مسئولین با جدیت به فکر حل مشکلات مردم باشندبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز  این هفته که در مصلای قدس برگزار گردید یکی از عاملان پایداری هر نظام را ابهت علمی دانست و اظهار کرد: اگر جامعه از علم بهره مند نباشد ابهت خود را از دست داده است و برنامه ریزی و سیاست گذاری ما باید در مسیر رشد علمی جامعه باشد.

وی در ادامه به مسئله های اقتصادی اشاره نمود و اضافه کرد: هر اقدام در عرصه اقتصادی که به رشد بیانجامد سرشناس است؛ اگر جامعه از برنامه ها و سیاست های اقتصادی احساس رضایت کردند اقدامی با اهمیت و قابل ملاحظه انجام شده است.

امام جمعه شهر قم با اشاره به اینکه اگر سیاست اقتصادی کشور رها گردید نمی شود اظهار کرد که سرشناس اتفاق افتاده است، اضافه کرد: اگر مردم دستخوش سرگردانی اقتصادی گردند منکر پیش آمده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است که شعار سال را مسئله های اقتصادی قرار دادند افزود: رهبر ما هوشمند، آینده نگر و دشمن شناس می باشند و تمام مسائل را کاوش می‌کنند و فرمودند یکی از بخش هایی که دشمن می‌تواند ضربه وارد کنند بخش اقتصادی است و بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نمی شود همه مسئله های اقتصادی را متاثر از فعالیت دشمنان دانست اضافه کرد: یک سری مسائل ذی ربط به داخل است و در داخل باید درست برنامه ریزی دارا باشیم که دستخوش مشکلات اقتصادی نشویم.

وی با اشاره به سالروز شهادت عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: وی از محضر امام هادی(ع) بهره برده و دین خود را بر امام هادی ارائه کرده و امام نسبت به این شخصیت اعتبار زیادی قائل بودند.

امام جمعه شهر قم به هشتم تیر روز مقابله با جنگ افزار های شیمیایی اشاره نمود و اظهار کرد: امید داریم که روزی برسد دنیای ما خالی از جنگ افزار های شیمیایی باشد و جنایتکاران دیگر دست به کشتار مردم بی گناه نزنند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: روز ۶ تیر ماه رهبر معظم انقلاب مورد سوء قصد جای گرفت و هفتم تیر ماه آیت الله شهید بهشتی و یارانش شهید شدند و در سال ۶۶ بمباران شیمیایی سردشت هزاران نفر زخمی و شهید شدند؛ در سراسر دنیا روزانه توسط آمریکایی ها دسیسه های مختلفی در حال رخ دادن است و در آخرین اقدام خود کودکان مهاجران را از مادران خود جدا کرده و آنان را در قفس قرار داده‌اند؛ اینها چه فرهنگی دارند که دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمن خیال می‌کرد با شهادت شهید بهشتی و یارانش انقلاب شکست می‌خورد، افزود: این شهادت پشتوانه حرکت انقلاب گردید و شهادت شهید بهشتی نمایش داد هر چه دشمن زیادتر فشار وارد کند ایستادگی ملت زیادتر خواهد گردید و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه شهید بهشتی حق زیادی بر گردن ملت دارد، اضافه کرد: از تلاش های مخلصانه قوه قضاییه تشکر می‌کنیم ولی آنگونه که رهبری فرمودند کار قوه قضاییه مقابله قاطع و صریح با مفسدان است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید در دفاع از حق باید پیشگام باشد و قوه قضاییه باید هم دگرگونی را از درون آغاز نموده و هم از خودش دفاع نماید.

حسینی بوشهری اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضا ایجاد امنیت برای اکتساب و کار و نظارت بر وضعیت نابسامان جامعه است و تاخیرها اعتبار کارهای قوه قضاییه را از بین می‌برد و مردم خواستار اقدام قاطع و به موقع می باشند.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات اقتصادی دارند یادآور گردید: بازار ما در طول تاریخ پشتیبان انقلاب بوده است و نباید اذن دهیم بازاریان در چارچوب قانون ناراضی گردند و تعدادی هم بازاریان را تهدید نمایند.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه وضعیت ارز و سکه و نقدینگی مردم نیازمند ارزیابی است افزود: به چه سبب چنین مسائلی در جامعه ما اتفاق می‌افتد، این حرف همه مردم است و باید اقدام عملی داشت و دستاویز را از دشمن گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد نقاط قوت را به نقطه ناتوانی مبدل کند، دنبال کرد: امروز دشمن می‌خواهد توان موشکی و قدرت اتمی را به عنوان نقطه ناتوانی مطرح نماید در حالی که ابهت موشکی ما بازدارنده جنگ است نه تهدید کننده جنگ.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دولت و مسئولین باید با جدیت به فکر حل مشکلات مردم باشند، یادآور گردید: علی رغم همه مشکلات ملت از این امتحان نیز سرافراز بیرون خواهند آمد و مسؤولان نیز باید رضایت ملت را جلب کنند.