فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف بیش از ۳ هزار لیتر گازوییل قاچاق در پی توقیف یک دستگاه کامیون بنز باری در محور ساوه-سلفچگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه جابجایی سوخت و فراورده های نفتی همچون بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید، و سایر مشتقات نفتی بدون کسب مجوزهای قانونی و خارج از سهمیه اختصاص داده شده به افراد و اشخاص و نهادهای حاکمیتی جرم محسوب و قانون گذاربرای آن مجازات در نظر گرفته است. متخلفین معادل ده برابر ارزش ریالی فرآورده‌های نفتی جابجا شده به جزای نقدی محکوم می گردند.

سرهنگ امیر مختاری اظهار داشت: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون باری حامل سوخت قاچاق در میدان ۷۲ تن بلافاصله موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت.

وی افزود: مأموران سپس با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و با کنترل خودروهای عبوری، کامیون موصوف را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: در ادامه به دلیل عدم ارائه مدارک لازم از سوی راننده، کامیون موصوف برای بررسی بیشتر به یگان منتقل و در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ مختاری اضافه کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.