محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به کارهای سازمان جهاد کشاورزی برای کاهش استفاده آب در بخش کشاورزی گفت: از سه پارسال تمهیداتی برای کاهش استفاده آب در بخش کشاورزی استان شهر قم اندیشیده شده هست و در پی تند شدن روند این برنامه‌ها هستیم. وی با بیان […]

محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به کارهای سازمان جهاد کشاورزی برای کاهش استفاده آب در بخش کشاورزی گفت: از سه پارسال تمهیداتی برای کاهش استفاده آب در بخش کشاورزی استان شهر قم اندیشیده شده هست و در پی تند شدن روند این برنامه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه خوب ترین راه برای کاهش استفاده آب در بخش کشاورزی، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری هست، اضافه کرد: بیشتر از ۶۰ درصد آب کشاورزی پیش از رسیدن به گیاه از بین می‌رود که می‌توان با روش‌های نوین این میزان را به کمتر از ۵ درصد کاهش داد.

وی با اهتمام بر اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان شهر قم در طی سه سال گذشته تصریح نمود: سال کنونی در پی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۶ هزار هکتار دیگر در سطح استان شهر قم هستیم.