مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: ما در زمینه فضای آموزشی یک فقر قدیمی داریم و برای جبران آن باید طی ۵ سال ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه در استان قم ساخته شود.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ظهر امروز در دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه(س) که در سالن محراب برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: براساس آخرین آماری که داریم درحال حاضر ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در استان قم مشغول به تحصیل هستند که ۸۸ درصد آنان در مدارس دولتی و ۱۲ درصد آنان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند.

وی افزود: استان قم تنها استانی است که ۹۵ درصد دانش‌آموزان در مرکز استان و ۵ درصد در روستاها و شهرستان‌های تابع درس می‌خوانند؛ ۵۰ درصد دانش‌آموزان ما پسر و ۵۰ درصد باقی دختر هستند.

اجتهادی تصریح کرد: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس در سال ۷۵ شکل گرفته است گفت: استان قم حدود ۶ هزار و ۴۸۰ کلاس درس در ۹۶۰ هزار متر مربع در ۶۸۵ فضای آموزشی را دارا است که از این تعداد ۵۰ درصد مدراس ابتدایی، ۲۴ درصد متوسطه اول و ۲۶ درصد متوسطه دوم است. وی ادامه داد: ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استان دولتی و ۳۰ درصد غیر دولتی هستند که نشان دهنده تراکم بالای دانش آموزان در مدارس دولتی است و باعث شده ۵۷ درصد مدارس دو شیفت کار کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: ما در زمینه فضای اموزشی یک فقر قدیمی داریم و برای جبران آن ۲۵۸ هزار متر مربع فضای آموزشی لازم داریم تا به میانگین کشوری برسیم و معنی آن این است که ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه کمبود داریم و سالانه باید ۲۵ مدرسه بسازیم تا در ۵ سال به میانگین کشوری برسیم. با توجه به اینکه سالانه حدود ۱۰ هزار دانش آموز به استان قم افزوده می شوند باید سالانه ۵۰ مدرسه ساخته شود تا در ۵ سال آینده به میانگین کشوری برسیم که اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به میزان مشارکت خیران در مدرسه سازی استان قم گفت: حضور خیران را در اکثر پروژه ها شاهد هستیم ولی از نظر اعتباری ۳۵ درصد پروژ ها را خیران تأمین می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل اساسی استان قم نبود زمین آموزشی است، افزود: امسال سال ویژه ای را داشتیم و در دهه فجر کارهای خوبی به افتتاح می رسد و ۲۰ فضای آموزشی با نزدیک به ۲۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می شود و ۳۶ فضای آموزشی با ۳۶۰ کلاس استانداردسازی می شوند. در دهه فجر ۹ پروژه را در مناطق محروم شهر قم افتتاح خواهیم کرد که باعث افتخار ما است که بیشتر مدارس نوساز در مناطق محروم شهر واقع شده است.

انتهای پیام/