رییس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: برنامه ریزی شده که در مراسم معنوی اعتکاف امسال استان قم ۱۸ هزار نفر شرکت کنند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر از خواهران و ۸ هزار نفر نیز از برادران خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اعتکاف امسال اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۶۰۰ نفر در ۶ هزار مسجد سراسر کشور در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف ادامه داد: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر جوانان دهه هشتادی بودند که امسال نیز شاهد حضور پرشور آنان در مراسم اعتکاف خواهیم بود.

حجت الاسلام تکیه‌ای عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۶۰ درصد از کسانی که در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند از بین خواهران و تعداد ۴۰ درصد از آنان نیز برادران بودند.

وی با اشاره به برنامه‌های اعتکاف در استان قم ابراز کرد: در سال جاری تعداد ۱۹ مسجد برای برادران و تعداد ۲۸ مسجد در سطح استان قم برای خواهران به منظور برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف ابراز کرد: برنامه ریزی شده که در مراسم معنوی اعتکاف امسال استان قم ۱۸ هزار نفر شرکت کنند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر از خواهران و ۸۰۰۰ نفر نیز از برادران خواهند بود.

برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در ۱۱ مسجد قم

حجت الاسلام تکیه‌ای گفت: تعداد ۱۰۰ خادم قرآنی در مساجدی که اعتکاف در آنها برگزار می‌شود حضور خواهند یافت و ۱۱ مسجد نیز اعتکاف دانش‌آموزی خواهند داشت و در یکی از مساجد نیز اعتکاف ویژه مادران و فرزندان را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ثبت نام حضور در مراسم معنوی اعتکاف امسال از ۱۶ دی ماه امسال آغاز شده و تا ۲۶ دی ماه ادامه دارد و تاکنون ۲۰ هزار نفر برای حضور در این مراسم معنوی ثبت نام کردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه تلاش می‌شود تا حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف پرشور باشد افزود: تاکنون هزار نفر از دانشجویان خواهر در سامانه، ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود که دو برابر ظرفیت پیش بینی شده ثبت نام داشته باشیم که از بین آنان قرعه کشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ۱۸۸ برنامه سخنرانی و مداحی در مراسم سه روزه اعتکاف در مساجد خواهیم داشت و در هر مسجد ۴ برنامه مناسبتی با محوریت بیان معارف دینی و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای اضافه کرد: ۳۰۰ خادم فرهنگی و ۸۰۰ خادم اجرایی در راستای برپایی مراسم اعتکاف در استان قم همکاری خواهند داشت و آموزش این افراد در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر در حال انجام است.