معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران جزئیات برنامه های این مسجد مقدس در نیمه شعبان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران قرارگاه نیمه شعبان را شکل داده که ذیل آن ۱۵ کمیته عملیاتی شده و در بازه زمانی ۵ ماهه ظرفیت های گسترده ای فراهم شد.

وی بیان داشت: ارگان های مختلف استانی در نیمه شعبان پای کارآمده و در حوزه های مختلف به زائران و اجتماع میلیونی مسجد مقدس جمکران، خدمات ارائه خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسین آبادی افزود: پذیرایی از زائران توسط مردم انجام می شود و بیش از دو هزار غرفه در بلوار پیامیر اعظم مشغول به خدمات دهی به زائران خواهند بود و برای اسکان زائران نیز اقدامات خوبی انجام شده و مکان های مختلفی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: نیازمند حرکت فرهنگی تمدن ساز با محوریت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم تا همانند اربعین حسینی ظاهر شده و رویداد بزرگ نیمه شعبان را با شکوه و عظمت خاص برگزار و به پایان برسانیم.

حجت‌الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران  با اشاره به تصمیم کشور درباره مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خبر خوب این است که شورای هیئت وزیران تصمیم گرفت که مسجد مقدس جمکران به عضویت کارگروه زیارت در آید.

وی بیان داشت: در مسجد مقدس جمکران بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی تدارک دیده شده است و دو سرود ویژه آماده شده که سرود عزیزم مهدی را اجرا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسین آبادی بیان داشت: در نیمه شعبان مجموعه جشن های ایران امیدوار را داریم و استان های مختلفی در این جشن ها شرکت کرده و همکاری می کنند که همه این جشن ها به عشق مهدی در محلات نیز برگزار می شود.

وی افزود: پویش روز امید در روز اول در نظر گرفته شده و تمهیدات ازدواج ۱۱۹۰ زوج در جمکران انجام شده و جهیزیه این عزیزان تهیه و تحویل می شود و  نیز تعداد ۱۱۹۰ غرس نهال را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: در حوزه های علمیه نشست مهدویت خواهیم داشت و در این ایام نشست فلسفه تاریخ و مهدویت را نیز برگزار می کنیم.

وی افزود: امسال به صورت ویژه محافل قرآنی را از روز ۳اسفند در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهیم کرد و پیش بینی ها این است که تعداد ۴ میلیون زائر داشته باشیم.