[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب یکشنبه در چهل و دومین جلسه ستاد پیشکیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: در قم زیرساخت‌های مناسبی در زمینه آموزش‌های پایه‌ای و مراکز آموزش عالی از طریق مجازی و غیر حضوری وجود دارد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب یکشنبه در چهل و دومین جلسه ستاد پیشکیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: در قم زیرساخت‌های مناسبی در زمینه آموزش‌های پایه‌ای و مراکز آموزش عالی از طریق مجازی و غیر حضوری وجود دارد و با توجه به عادی نشدن شرایط بحران کرونا باید فعالیت‌ها را به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌های دولتی و دولت الکترونیک هدایت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری استان بر مجهز کردن تمام سیستم اداری به دولت الکترونیک است و در این زمینه با دستگاه‌های کم‌کار به‌شدت برخورد می‌شود.

خطر عادی سازی اوضاع کرونا در قم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عادی شدن بحران کرونا برای مردم و جامعه، گفت: شرایط قم همچنان پر خطر است هرچند ما پیک را پشت سر گذاشتیم ولی نباید عادی سازی اوضاع کرونایی در استان بیش از این ادامه یابد.

وی افزود: بازگشایی‌هایی که اخیراً صورت گرفته بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بوده است و محوریت بازگشایی های اماکن بهداشتی، خدماتی و بازارها و مجتمع‌های تجاری همان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است اگر دوباره به شرایط قبل برگردیم محدودیت‌ها دوباره اعمال و فعالیت‌ها را ممنوع خواهیم کرد.

اجرای فاصله گذاری پویا با توجه به شرایط خاص استان‌ها

سرمست گفت: با شیوع کرونا این بحران به خوبی از سوی دولت و با همکاری همه ارگان‌ها و مردم مدیریت شد، طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند اجرا شد و در این شرایط «طرح فاصله گذاری پویا» با توجه به شرایط خاص استان‌ها اجرا خواهد شد؛ در ستاد مبارزه با کرونا، استان‌ها اختیارات تام دارند و اگر در شرایطی قرار گرفتند می‌توانند دوباره محدودیت‌ها را اعمال کنند.

وی اظهار داشت: استان قم با وجود اینکه موج اول کرونا را سپری کرده اما هنوز در منطقه زرد قرار داشته و وارد وضعیت سفید نشده است.

به گفته استاندار قم، رفتار کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که موج دیگر کرونا بار دیگر در استان قم فعال نشود.

وی با اشاره به تاب آوری نظام سلامت و بهداشت در برابر بحران کرونا و مدیریت خوب آن، افزود: طرح جامع نظام سلامت کشور توانمندی و تاب نظام بهداشت و درمان استان را در مواجهه با کرونا کاملاً نمایان کرد.

سرمست بیان کرد: علاوه بر مدارس و آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی استان، حوزه‌های علمیه نیز باید اصل را بر تأمین زیرساخت‌های آموزش‌های غیرحضوری بگذارند.

چالش آتش سوزی مراتع استان

وی هم‌چنین در سخنان خود به آتش سوزی‌های اخیر مراتع در استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به همه هشدارها برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر آتش سوزی اقدام‌های پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی در این رابطه نتیجه مطلوبی برجا نگذاشته است.

استاندار قم بیان کرد: اغلب آتش‌سوزی‌های مراتع استان به‌صورت سهوی رخ می‌دهد اما باید آمادگی لازم برای آتش‌سوزی‌های عمدی و احتمالی نیز وجود داشته باشد و در کنار تأمین تجهیزات مهار آتش در مراتع باید از توان روستاییان استان نیز به نحو درستی استفاده شود.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای دولت الکترونیک قبل و بعد از کرونا و هم‌چنین بررسی وضعیت بحران کرونا در استان و وضعیت بازگشایی‌ها مطرح شد.

[ad_2]