آیت الله اعرافی اعلام کرد: همچنان نیازمند این هستیم که بودجه کشور به سمت رهایی از خام فروشی، رونق تولید، مهارتورم و توسعه فقرزدایی برود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، در خطبه نماز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام به رعایت حقوق دیگران و روابط صمیمی همراه با احترام توصیه و تأکید کرده است، گفت: قاعده تکریم، احترام و تواضع قانونی عام بین مسلمانان است و در مواردی مانند علما، فقرا، والدین و… توصیه خاص شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قوانین فقه و اخلاق که خدا قرار داده است بر پایه‌های قواعد عقلی است، افزود: قاعده جایگاه و کمال و علم، قاعده احسان و انعام و جود و قاعده رعایت مصالح اجتماعی و خانوادگی سه قاعده پایه‌ای وجوب حقوق و قواعد اجتماعی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: ما معتقد به رابطه دوستانه با جمهوری آذربایجان هستیم و این دو ملت پاره‌های تن اسلام هستند و یک امت را تشکیل می‌دهند، روابط دولت‌ها و احترام متقابل مورد تأکید ما است.

 

وی با اشاره به اینکه آن زمانی که جمهوری آذربایجان اشغال شد در کنار آن‌ها بودیم و امروز نیز در کنار آن‌ها هستیم، تصریح کرد: ما به نام ملت ایران و قم و حوزه علمیه تذکر دوستانه و ناصحانه‌ای می‌دهیم که به نفعشان است؛ مدت‌هاست که جمعی از علما و فضلای گران‌قدر ما که سرمایه جمهوری آذربایجان هستند در زندان به سر می‌برند و سردار حاج حسنعلی که از علما است در زندان و در معرض حکم ابد است که به دولت آذربایجان می‌گوییم این شایسته نیست، آن‌ها سرمایه هستند و باید قدر بدانید و آن‌ها را آزاد کنید و احترام بگذارید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در رابطه با مسائل بودجه کشور ابراز کرد: از دولت و شورای نگهبان تشکر می‌کنیم اما همچنان نیازمند هستیم که بودجه به سمت رهایی از خام فروشی، رونق تولید، مهارتورم و توسعه فقرزدایی برود.

 

امام‌جمعه قم بابیان اینکه به رعایت اصول حجاب و دستگیری از فقرا باید توجه شود، ادامه داد: استانداران و مسئولین اهتمام کردند؛ اما جو جامعه باید با خودمان اداره شود.

 

انتهای پیام/