[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عبدالله جلالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با حضور استاندار، شهردار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: لایحه بودجه نهال و درختی است که نیازمند حراست و نگهداری است تا ثمره خوبی داشته باشد. وی افزود: این جلسه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عبدالله جلالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با حضور استاندار، شهردار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: لایحه بودجه نهال و درختی است که نیازمند حراست و نگهداری است تا ثمره خوبی داشته باشد.

وی افزود: این جلسه به صورت علنی برگزار و در راستای شفاف سازی نیز جلسه شورا به صورت زنده پخش می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم گفت: این لایحه در ۳۰ دی ۹۷ به شورای شهر قم آمد و از اول بهمن در کمیسیون‌های تخصصی شورا به بحث و بررسی گذاشته شد که پس از بحث‌های کارشناسی کمیسیون تلفیق با حضور همه اعضا شورا برگزار شد.

وی افزود: مجموعاً از ابتدای وصول لایحه بودجه تاکنون ۴۳ جلسه با ۷۴۴ نفر ساعت برای بررسی بودجه صرف شده و جز روزهای تعطیل تمامی روزهای کاری، شورای اسلامی شهر قم جلسات تخصصی داشته است.

جلالی با بیان اینکه لایحه بودجه شهرداری ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته بودجه سال ۹۸ شهرداری با ۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نهایی شد.

وی ادامه داد: نسبت هزینه جاری به عمرانی ۲۰ به ۸۰ درصد است که ۴۳۷ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: از مجموع ۲۰ درصد بودجه اجرایی سال ۹۷ بخشی مربوط به فضای سبز و رفت و روب، آتشنشانی و جمع آوری زباله است.

وی با اشاره به مباحث درآمدی بودجه سال ۹۸ شهرداری قم گفت: یکی از منابع درآمدی بودجه سال ۹۸ شهرداری؛ عوارض عمومی، اختصاصی و درآمدهای مؤسسات، کمک‌های دولتی و املاک است.

پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است

جلالی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های عمرانی، مجموعه پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است افزود: توسعه فضاهای سبز نیز در بودجه سال ۹۸ شهرداری قم لحاظ شده و توجه به تملکات به خصوص در هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار گرفته است و در خصوص حمل و نقل و ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل و ایجاد پل‌های سه سطحه مدنظر است.

وی گفت: لایحه بودجه دارای توضیحات فنی و پیوست‌های لازم است که در کمیسیون‌های مختلف شورا با حضور کارشناسان شهرداری قم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: افزایش بهره‌وری از موضوعات مورد توجه شورا بوده و تلاش شده به‌رغم تورم موجود، کمترین افزایش را در بخش عوارض شهری داشته باشیم هر چند که این کاهش عوارض برنامه‌های شهرداری در سال آینده را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه به حوزه فرهنگی و ورزشی

وی افزود: در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز درصد خوبی از بودجه برای این امر اختصاص یافته است.

جلالی ادامه داد: شرایط فعلی به گونه‌ای است که ساخت و ساز مسکن که یکی از منابع درآمد شهرداری‌ها است کاهش یافته و این امر موجب کاهش درآمد شهرداری می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال ۹۸ انتظار بیشتری از محل اخذ کمک‌های دولتی داریم که امیدواریم عوارض سوخت در سال ۹۸ برای شهر قم اختصاص یابد.

[ad_2]