عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بودجه سال ۹۶ شهرداری باید براساس برنامه راهبردی عملیاتی قم ۱۴۰۰ تدوین شود. به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تقدیم لایحه برنامه پنج ساله قم ۱۴۰۰ به شورای شهر از سوی شهرداری اظهار کرد: کمیسیون‌های مختلفی […]

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بودجه سال ۹۶ شهرداری باید براساس برنامه راهبردی عملیاتی قم ۱۴۰۰ تدوین شود.

به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تقدیم لایحه برنامه پنج ساله قم ۱۴۰۰ به شورای شهر از سوی شهرداری اظهار کرد: کمیسیون‌های مختلفی از منظر خودشان این برنامه را بررسی کرده بودند و امروز هم در کمیسیون تلفیق به ریاست رئیس شورا این برنامه بررسی شد.

وی با اشاره به کلیات برنامه قم ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این برنامه ۱۱ هدف، ۳۸ راهبرد، ۱۱۸ سیاست اجرایی و بیش از ۴۰۰ طرح در دو سطح راهبردی و عملیاتی پیش بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تدوین و تصویب برنامه ۲۰ ساله قم ۱۴۱۴ خاطرنشان کرد: در این برنامه بیانیه مأموریت، بیانیه ارزش و منشور سیاست‌ها مورد توجه بوده که منجر به استخراج اهداف، راهبردها، سیاست‌های اجرایی و طرح‌ها شده است.

وی با بیان اینکه پنج هدف این برنامه با راهبردها و سیاست‌های اجرایی ذیل آن‌ها در جلسه امروز کمیسیون تلفیق به طور کامل بررسی و تصویب شده است، گفت: در جلسه بعدی کمیسیون تلفیق ۶ هدف باقیمانده بررسی و تصویب و پس از تصویب این برنامه راهبردی عملیاتی در صحن علنی شورا و تأیید فرمانداری، برنامه قم ۱۴۰۰ نقشه راه آینده شهرداری قم خواهد بود.

ذاکریان با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری براساس برنامه راهبردی عملیاتی قم ۱۴۰۰ تدوین شود، افزود: پرداختن به محیط زیست پایدار، روان سازی، متعادل سازی و سالم سازی عبور و مرور شهری، بهره‌مندی از فضاهای شهری امن، ارتقای ایمنی شهر، توسعه منابع مالی پایدار، افزایش مشارکت بخش خصوصی، توسعه شهر خلاق و هوشمند، بهبود کیفیت سیما و منظر شهری، اعتلای نقش و جایگاه ملی و بین‌المللی شهر و توسعه خدمات به صورت متوازن جزو مهم‌ترین اهدافی است که در برنامه قم ۱۴۰۰ مورد نظر بوده است.

وی با اشاره به منشور سیاست‌های برنامه قم ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مسجدمحوری، گسترش هویت اسلامی ایرانی، خانواده محوری، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، عدالت محوری و محله محوری نیز جزو سیاست‌های این برنامه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم راهبردهای برنامه ۲۰ ساله قم را یادآور شد و گفت: تحقق هدف جهانشهر شیعی، خدامحور، شهروند مدار، قدسی و قطب زیارتی، تاب آور و ایمن، با محیط زیستی پایدار، هوشمند و متکی بر درآمد پایدار نیز جزو چشم انداز شهرداری در افق ۱۴۱۴ است.