معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در تشست با خبرنگاران بر لزوم ارائه بسته حمایتی خبرنگاران در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه، فرشاد مهدی پور در نشستی صمیمی با خبرنگاران قم با توجه به سوال خبرنگار شهرکریمه در مرود علت عدم حمایت از خبرنگاران در ایام اربعین و همچنین عدم حضور در برنامه های بین المللی گف: به لحاظ وجود حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و موسسات متعدد در استان قم، نیازمند تلاش بیشتری از جانب فعالان رسانه قم هستیم زیرا بسیاری از فعالیت‌های رسانه‌ای در قم می‌تواند نتایج بین‌المللی خوبی را برای کشور رقم بزند.

وی گفت: برای پوشش خبری ایام اربعین توسط خبرنگاران قم، پیش از این مراسم بسته حمایتی مانند کارت خبرنگاری طراحی و از سوی استان به معاونت رسانه‌ای ابلاغ شود تا همکاری‌های لازم انجام شود.

مهدی پور درمورد پایین بودن تعرفه اخبار در خبرگزاری‌های دولتی نیز گفت: ما دخالت در پرداخت حقوق خبرنگاران سازمانی نداریم اما شرایط فراهم شد تا آنان بتوانند از مزایای صندوق هنر استفاده کنند.

وی اظهارداشت: سیاست ما توسعه کیفی رسانه‌ها است لذا در دو سال و نیم اخیر مجوز رسانه‌ها یک عدد ثابتی است و جدیت داریم که مجوز بی‌اساس صادر نکنیم اما قانون با دریافت حداقل‌ها دست هیات نظارت را برای صدور مجوز باز گذاشته است.

وی درخصوص اختصاص مکانی به عنوان خانه خبرنگاران استان قم گفت: مسئولان استان و اداره کل ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قم می‌توانند یک محلی را برای خبرنگاران درنظر بگیرند کمااینکه این اقدام در برخی استان‌ها محقق شده است‌.

معاون رسانه و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت رسانه و تبلیغات وزارت ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: میزان یارانه‌ای که در سال ۱۴۰۰ به استان قم اختصاص یافته دو میلیارد و۲۰۰ میلیون، سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و۵۰۰ میلیون و سال جاری تاکنون دومیلیارد و۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: میزان آگهی دولتی توزیع شده دراستان قم درسال ۱۴۰۰، دو میلیارد، سال ۱۴۰۱، سه میلیارد و۸۰۰ میلیون و سال جاری تاکنون سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان بوده است.