به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛ ؛ نشست شورای فرهنگ عمومی استان شهر قم چهارشنبه شب در سالن نشست ها پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، صادقی استاندار شهر قم، معاونان وی و جمعی دیگر از مسئولان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛ ؛ نشست شورای فرهنگ عمومی استان شهر قم چهارشنبه شب در سالن نشست ها پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، صادقی استاندار شهر قم، معاونان وی و جمعی دیگر از مسئولان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی برگزار گردید.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهر قم با اشاره به اینکه پرداختن به سواد رسانه‌ای باعث برطرف بعضی آسیب‌ها در حوزه رسانه می‌شود، اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه های مد نظر در این حوزه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید نسبت به فضای رسانه‌ای توجه بیشتری دارا باشند تا بتوانند مردم را نیز با خود همراه کنند و در جنگ رسانه‌ای، مقابل دشمن ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه در ترویج سواد رسانه‌ای می‌توان از حجم بسترهای تبلیغات شهری، مساجد و مدرسه ها نیز بهره برد، عنوان نمود: ارتقاء آگاهی کارکنان دولت و رسانه‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای با همکاری مجموعه‌های تخصصی می‌تواند کاربرد لازم را در پی داشته باشد.

سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهر قم نیز با اشاره به ابعاد متفاوت سواد رسانه‌ای مطرح نمود: حالا بعضی از کشورهای مدرن در حوزه سواد رسانه‌ای گام‌های مطلوبی برداشته و در این راستا نیز به نتیجه های قابل ملاحظه ای رسیده‌اند.

وی از نقش رسانه‌ها در پیشبرد اغراض حکومت‌ها یاد نمود و اظهار کرد: علاوه بر تعلیم نهادها و دستگاه‌ها، باید آموزش‌های مردمی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با آسیب‌های متفاوت در این حوزه مبارزه کنیم.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهر قم با اشاره به اینکه در حوزه دیدگاهی سواد رسانه‌ای با مشکلی روبه رو نیستیم، عنوان نمود: حالا باور لازم را نداریم که در جنگ رسانه‌ای و نرم قرار داریم به همین خاطر در حوزه عمل گام‌های مورد احتیاج را بر نمی‌داریم؛ منحصرا رهبر معظم انقلاب اسلامی متوجه ارزش مبحث می باشند و هیچ فردی دیگری به این مبحث توجه نمی‌کند که سیل فضای سایبری همه دار و ندار ملت را برده هست.

حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش و پرورش استان شهر قم تصریح نمود: با توجه به ارزش مبحث در سال گذشته در شورای آموزش و پرورش مبحث سواد رسانه‌ای را مطرح نموده و یکی از کتب محصلین مقطع متوسطه به سواد رسانه‌ای اختصاص یافت که امروزه برای ۵۶ هزار دانش تعلیم به تعلیم گذاشته شده هست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سطح کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش کار را دنبال کرده‌ایم، اظهار کرد: اگر قسمت هر دستگاه را در حوزه سواد رسانه‌ای مشخص نکنیم نمی‌توانیم به نتیجه مد نظر برسیم به همین خاطر باید قسمت دستگاه‌ها مشخص و بررسی عملکردها مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی داستانی ریاست خانه مطبوعات استان شهر قم با تاکید بر اینکه نبود اعتماد به رسانه‌های داخلی باعث گرایش مردم به سمت رسانه‌های بیگانه می‌شود، مطرح نمود: حالا بعضی با بی‌توجهی خود همچنان رسانه‌ها را به حاشیه کشانده و آن‌ها را از جایگاه کلیدی دور نگه می‌دارند.

وی از برپایی دوره‌های آموزشی خبرنگاری به همت خانه مطبوعات استان شهر قم یاد نمود و دنبال کرد: هر چند حالا با مشکل اعتبارات روبه رو هستیم اما عرضه موضوعات مربوط با سواد رسانه‌ای به اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران را با برپایی دوره‌های آموزشی به صورت مخصوص دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام لطفی مدیرکل صدا و سیمای شهر قم نیز با اشاره به اینکه ترویج سواد رسانه‌ای نیازمند عرضه بسته‌ای جامع برای اقشار متفاوت هست، افزود: برای اینکه بتوان از همه ظرفیت‌ها بهره برد، دستگاه‌ها باید موظف گردند تا طبق محتوای مشخصی کار خود را در حوزه سواد رسانه‌ای دنبال کنند.

وی بر لزوم ارتقاء سواد رسانه‌ای روحانیون، مداحان، امامن جماعات و فرهنگیان تاکید کرد و اظهار کرد: هر هزینه‌ای که در این بخش صورت پذیرد منتج به سرمایه‌گذاری و رسیدن به درآمد می‌شود چراکه گاهی برای برطرف مشکل حاصل از نبود سواد رسانه‌ای باید هزینه‌های بسیار سنگین‌تری را بپردازیم.

معصومه ظهیری مشاور استاندار شهر قم در امور خانواده و زنان با اشاره به اینکه محتوای مورد احتیاج سواد رسانه‌ای برای هر قشری باید به صورت مجزا مورد توجه قرار گیرد، مطرح نمود: حالا لزوم مبحث به اثبات دست یافته هست اما باید راهکارهای رسیدن به هدف به طور جدی دنبال گردد.