[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور عصر پنجشنبه در نشست برخط با اساتید این نهاد، مهم‌ترین کار پیامبر اکرم (ص) را تزکیه مردم عنوان کرد و افزود: آموزش‌های قرآن به تبع اهداف تربیتی است و هیچ گاه در قرآن مطالب آموزشی را به تنهایی نمی‌بینیم. وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به تزکیه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور عصر پنجشنبه در نشست برخط با اساتید این نهاد، مهم‌ترین کار پیامبر اکرم (ص) را تزکیه مردم عنوان کرد و افزود: آموزش‌های قرآن به تبع اهداف تربیتی است و هیچ گاه در قرآن مطالب آموزشی را به تنهایی نمی‌بینیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به تزکیه روح افزود: چهره اساتید خواهر و برادر قبل از چهره معلمی، چهره مربی‌گری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نظام حوزه تربیتی است، تصریح کرد: از نگاه قرآن تفقه برای ایفای نقش اجتماعی انذار و هشدار است.

وی تبدیل خواهران طلبه به کنش‌گران فرهنگی، اجتماعی و علمی را از اهداف حوزه دانست و افزود: حوزه باید زمینه‌های این توانایی را فراهم کند تا زنان نقش‌های اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام بهجت پور بیان کرد: باید در ۱۵ سال آینده بخش قابل توجهی از کتاب‌های تعلیمی و تربیتی حوزه متناسب با اقتضائات زنان نوشته شود و چه خوب است که نویسنده این کتاب‌ها بانوانی باشند که درک درستی از مسائل زنان دارند.

وی گفت: حدود ۶ هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند که طراحی و اجرای نظام رتبه‌بندی اساتید امری ضروری است.

[ad_2]