به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله علی کریمی جهرمی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر اظهار داشت: همیشه شدائد برای علما و مومنین بوده و بسیاری از مواقع به چشم خود دیده ایم که علما در گذشته با […]

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله علی کریمی جهرمی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر اظهار داشت: همیشه شدائد برای علما و مومنین بوده و بسیاری از مواقع به چشم خود دیده ایم که علما در گذشته با چه گرفتاری هایی دست و پنجه نرم کرده و روبه رو بودند.

وی افزود: کسانی که در دین ورزیده بودند، شدائد پیش آمده را گذرا می دانستند و ائمه معصومان علیهم السلام نیز گرفتاری داشتند؛ چنان که حضرت امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمود «ای بزرگ زادگان صبر کنید و نگران نباشید، نترسید و نهراسید، از میدان کنار گیری نکنید».

آیت الله کریمی جهرمی ابراز کرد: امروزه نیز راه همان راهی است که امام حسین علیه السلام فرموده است و باید همه بدانیم که این شدائد به زودی رفع شده و خوشی ها و ناخوشی‌ها تمام می شود و باید به نحو صحیح استقامت کرده و دین خدا را رها نکنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه افزود: باید حوزه را رها نکرده و خلوت نکنیم و درس ها را بی اهمیت ننگریم و اگر استقامت و پایداری کنیم برای همه مفید خواهد بود.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به وقوع شدائد و وقایع برای گذشتگان اظهار داشت: آنقدر وقایع و شدائد در گذشته بوده است که قابل شمارش نیست؛ چنان که مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی می‌گفت در مدرسه فیضیه خوابیده و در فکر و ناراحت بودم که ناگهان در عالم خواب لوحی به من نشان دادند که در آن نوشته شده بود «در این گونه شدائد به شیخ عبدالکریم حائری مراجعه کنید».

وی در ادامه افزود: مومنین نیز امروزه باید نمونه این جهاد باشند و اینکه تعدادی افراد نافهم و فریب خورده از داخل و خارج مرتکب کارهای ناشایستی می شوند، نباید ما را ناراحت و متزلزل کند.

آیت الله کریمی جهرمی تصریح کرد: باید به خدا اعتماد کنیم و چنانچه در روایات داریم؛ آیه ای در قرآن کریم وجود دارد که اگر جن و انس آن را گرفته و به آن عمل کنند، همه آنها را کفایت می کند و آن آیه «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا»، است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: باید باورمان بر این باشد که خداوند برای همه کفایت می کند و ما در راه خدا قدم گذاشته ایم و این افراد نیز به حول و قوه الهی به نتایج اعمال خود می رسند و ان شاءالله اهل دین و کسانی که استقامت در راه خدا دارند به پیروزی نهایی رسیده و سرفراز دنیا و آخرت خواهند بود.

[ad_2]

منبع
[email protected]