[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد گفت: در استان قم ۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد رسمی فعالیت دارد و با توجه به رویکرد ایجاد شده مبتنی بر ثبت کانون‌ها در پرتال رسمی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد گفت: در استان قم ۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد رسمی فعالیت دارد و با توجه به رویکرد ایجاد شده مبتنی بر ثبت کانون‌ها در پرتال رسمی کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور این مساجد به طور رسمی ثبت شده‌اند که استان قم در زمینه ثبت کانون‌های مساجد در کشور در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی از اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان از محل بودجه‌های استانی برای تجهیز مساجد قم با همکاری استانداری قم خبر داد و اظهار داشت: در استان قم ۶۰۰ کانون غیر رسمی هم وجود دارد که برای ارتقای فعالیت فرهنگی خواهران ۲۰۰ کانون هم برای خواهران در سطح استان تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم افزود: در استان قم ۳۲۸ کانون شهری فعالیت دارد که در همه این مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در طول سال برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن برنامه‌های پژوهشی، آموزشی و هم‌چنین گفتمان‌های دینی و فرهنگی با حمایت دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد برگزار است.

اهدای ۷۰۰ جلد قرآن مجید به مساجد استان

وی گفت: در ۴۲ مساجد استان قم برنامه فرهنگی و معنوی طرح قرآنی ۱۴۵۲ برگزار شده است و ۷۰۰ جلد قرآن به مساجد استان قم اهدا شده است هم‌چنین ۳۹۵ مسجد برای پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه بیمه نامه صادر شده است.

حجت الاسلام روحانی افزود: در ۱۱۰ مسجد هم برنامه هنری تئاتر و سرودهای انقلابی برگزار شد و با همکاری کارشناسان جلسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بعضی مساجد استان هم برگزار که با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور به میزبانی استان قم گفت: این جشنواره زیر نظر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار و بعد از واگذاری این مسئولیت جلسات متعددی با انجمن‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار و آئین نامه این جشنواره به روستاهای کشور ارسال شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم بیان کرد: در کل ۳۵۰ نفر از سراسر کشور آثاری را به دبیرخانه ارسال کردند که از آثار رسیده ۳ اثر از ۳ رشته نقاشی، خوشنویسی و عکاسی انتخاب و از آن‌ها در اختتامیه این جشنواره تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، در رشته عکاسی ۲۵ استان مشارکت دارند ولی در رشته نقاشی و خوشنویسی مشارکت‌ها اندک بوده و تنها ۱۰ استان در زمینه نقاشی و ۱۵ استان دیگر در رشته خوشنویسی حضور دارند.

وی اظهار داشت: در کنار این جشنواره برای ارتقای سطح هنری و فرهنگی روستاییان در ۳ رشته هنری کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

[ad_2]