حجت‎الاسلام والمسلمین عظیمی در اظهار کرد وگو با ایکنا از شهر قم اظهار کرد: یکی از خوب ترین کارهایی که در سال گذشته انجام شد، مسئله یک پارچه کردن موسسات قرانی استان شهر قم بود.وی اضافه کرد: این مبحث در عرصه‎های متفاوت منشا خیر و برکات هست زیرا این یک پارچگی ضمن برطرف موازی کاری […]

حجت‎الاسلام والمسلمین عظیمی در اظهار کرد وگو با ایکنا از شهر قم اظهار کرد: یکی از خوب ترین کارهایی که در سال گذشته انجام شد، مسئله یک پارچه کردن موسسات قرانی استان شهر قم بود.
وی اضافه کرد: این مبحث در عرصه‎های متفاوت منشا خیر و برکات هست زیرا این یک پارچگی ضمن برطرف موازی کاری ها از نظر توزیع اعتبارات نیزمی تواند عدالت زیادتر را ایجاد کند.
وی تصریح نمود: نکته‎ای که در سال آینده باید به آن توجه داشت این نکته هست که خود ادارات که هنوز نیز متولی کلیدی این برنامه می باشند باید زمینه خوبی را برای فعالیت های قرآنی ایجاد کنند واین هم افزایی باید در فضای بهتری صورت پذیرد. یعنی تقسیم کار به گونه ای باشد که موسسات ظرفیت‎های خود را به خوب ترین شکل به منصه برسانند.

مدیر دارالقرآن کریم استان شهر قم گفته بود: به عنوان مثال در راستای تربیت معلم نباید سه ارگان به نحو موازی اقدام به تربیت معلم کنند و سر انجام چیزی دستگیر شخص و جامعه نشود؛ این فعالیت باید به نحو تک نهادی و با پشتیبانی سه نهادی صورت پذیرد.
قرآن، خوب ترین سرمایه‎گذاری اجتماعی
وی اظهار کرد: اعتبارات قرآنی باید به نحو زیربنایی هزنیه شود؛ یعنی دولت نباید در نشست ها خانگی و محلی و مسجدی ورود غیر ضروری داشته باشد لکن باید کمک کند که وسایل کمک آموزشی و طرح های متفاوت آموزشی توسعه یابد.
این فعال قرآنی گفته بود: سرمایه گذاری در عرصه قرآنی یک سرمایه گذاری غیر مولد نیست که بعضی آن را هزینه می دانند لکن سرمایه گذاری در عرصه تعلیم و تربیت قرآنی سرمایه گذاری انسانی هست که توان دارد نسل آینده را از خطراتی که آنان را تعقیب می کند دورسازد.
وی اظهار کرد: درواقع تربیت قرانی یک وظیفه بسیار با اهمیت هست که باید همگان به آن اقدام نماییم و خوب تر هست بگوییم که هزینه در راستای رشد فعالیت های قرآنی خوب ترین سرمایه گذاری اجتماعی هست.
انتهای پیام