[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب هشتم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: قیام اباعبدالله(ع) امت اسلامی از ضلالت و گمراهی به سوی مسیر حق و درست هدایت کرد و ظهور و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب هشتم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: قیام اباعبدالله(ع) امت اسلامی از ضلالت و گمراهی به سوی مسیر حق و درست هدایت کرد و ظهور و حرکت و قیام سیدالشهداء زمینه ها را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرده و ظهور ایشان در امتداد و تکمیل کننده قیام امام حسین(ع) است.

وی به تبیین دوران امام حسین(ع) پرداخت، گفت: بسیاری از مردمان امت به جای پذیرفتن ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار(ع)، حکومت خلفا و امویان را قبول کرده بودند و در این دوران یزید با پیمان کشی معاویه به پادشاهی رسیده بود، و بیشتر مردم وی به عنوان حاکم و ولی خود انتخاب کرده بودند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: دسته دوم مردم کوفه بودند که در ابتدای حاکمیت یزید را نپذیرفتند و به صورت گروهی و فردی از امام حسین(ع) برای زمامداری کوفه دعوت کرده بودند؛ اما این دسته فکر می کردند با زمامداری ایشان اوضاع دنیوی آبادتر خواهد شد و به ثروت و مقام خواهند رسید.

حجت اسلام بهروزی لک ابراز داشت: زمانی که حاکم اموی زمامدار کوفه شد، با دادن وعده و زر و مال به بزرگان قبایل، سبب شد که بسیاری از آنها پیمان خود را با امام حسین(ع) و در مقابل هدایت گری حضرت ایستادگی کردند و به لشکر عمر به سعد پیوستند؛ اما هیچ کدام به آن وعده و وعیدهای دست پیدا نکردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: دسته سوم افراد خشک مقدس و بی تفاوت به جریان امام حسین (ع) و حادثه کربلا بودند و فقط حادثه کربلا نظاره گر بودند و دسته چهارم نیز از افراد با بصیرت بودند و با آگاهی کامل به یاری حضرت پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه باید جامعه ما به سمت بصیرت و آگاهی افزایی حرکت کند، گفت: باید در زمان کنونی بررسی شود که چه کسانی نسبت به حوادث قبل و بعد انقلاب مخالف، بی تفاوت و از یاران و پیشتیبان واقعی امام و رهبری هستند.

وی با ابزار تأسف از اینکه برخی از ناآگاهان به تبلیغ قمه زنی در جامعه می پردازند، گفت: در حالی که دشمنان و رسانه­های غربی از قمه زنی عزاداران سوء استفاده می کنند و بیشتر مراجع عظام این امر را در شرایط کنونی جایز نمی دانند؛ اما برخی به همان روش و شیوه سنتی، قمه زنی را ترویج و اقدام بدین عمل می کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ف

[ad_2]