عبدالله صمصامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در صحبت با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برپایی تریبون آزاد دانشجویی در این دانشگاه با مبحث «در شرایط سخت کشور، ماندن و ساختن یا رفتن؟»، بیان داشت: مبحث تریبون در مورد کمک به ساختن کشور بود؛ اما مسائلی که دانشجوهای مطرح کردند، […]

عبدالله صمصامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در صحبت با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برپایی تریبون آزاد دانشجویی در این دانشگاه با مبحث «در شرایط سخت کشور، ماندن و ساختن یا رفتن؟»، بیان داشت: مبحث تریبون در مورد کمک به ساختن کشور بود؛ اما مسائلی که دانشجوهای مطرح کردند، زیادتر به این سمت سوق پیدا نمود که آیا در ایران امکان نابغه شدن یا پیشرفت علمی وجود دارد که بتوان از آن طریق به حل مشکلات کمک کرد یا نه.
صمصامی اظهار کرد: افرادی که مخالف ماندن و مقاومت در شرایط فعلی کشور بودند، اعتقاد بر این داشتند که داخل کشور ابزارها کم هست و مجال پیشرفت هم کمتر در اختیار دانشجوهای قرار می‌گیرد و با کوچ می‌توانند از ابزارها کشور‌های دیگر برای اکتساب علم استفاده نمود و برای خدمت به کشور بازگردند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهر قم دنبال کرد: عده ای از دانشجوهای نیز معتقد بودند که از وضعیت موجود ناراضی می باشند و اصلا بازگشتن به ایران معنایی ندارد.
وی به سخنان بعضی دانشجوهای که قبول کننده ماندن در کشور و استفاده از فرصت‌های داخلی بودند، اشاره نمود و اظهار کرد: افرادی که اصرار بر ماندن داشتند، چند نمونه از فعالیت‌های پژوهشی خود را که با اصرار و کوشش خود به ثمر رسانده بودند، بیان کرده و نشان دادند که علی رغم کم بودن ابزارها و فرصت‌های کم، اما می‌توان با کوشش و پشتکار به نتیجه مطلوب رسید.
صمصامی دنبال کرد: در قسمتی از این تریبون دانشجویی، یکی از اساتید دانشگاه که خارج از کشور تحصیل کرده، تجربه‌های خود را با دانشجوهای درمیان گذاشت و در آخر تصریح کرد که با توجه به تجربه‌هایی که داشتند، هیچ جایی مثل میهن نیست؛ رفتن و بازگشتن تأثییری ندارد و باید برای اعتلای کشورمان، بمانیم وبسازیم.
وی تصریح نمود: رویکرد بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهر قم از برپایی این تریبون، این بود که مقوله کمک به ساختن کشور را برای دانشجوهای تصریح کند و به آنها نشان دهد که با ماندن و استقامت هم می‌توان کشور را بسازیم.   آماده/////تریبون آزاد دانشجویی با رویکرد تببین استقامت در شرایط سخت کشور برگزار شد آماده/////تریبون آزاد دانشجویی با رویکرد تببین استقامت در شرایط سخت کشور برگزار شد آماده/////تریبون آزاد دانشجویی با رویکرد تببین استقامت در شرایط سخت کشور برگزار شد