[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی در نشست خبری به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید که قبل از ظهر سه‌شنبه در بنیاد شهید و ایثارگران استان قم برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در راستای اشتغال فرزندان شهدا و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و زیارتی خانواده‌ها، گلزار شهدا، بهداشت و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی در نشست خبری به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید که قبل از ظهر سه‌شنبه در بنیاد شهید و ایثارگران استان قم برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در راستای اشتغال فرزندان شهدا و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و زیارتی خانواده‌ها، گلزار شهدا، بهداشت و درمان گام‌های خوبی برداشته است که ۱۶۸ نفر توسط سهمیه دستگاه‌های اجرایی جذب و مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: در قالب طرح سپاس، بیش از ۸ هزار دیدار استانی داشتیم که ۶۶۰ دیدار با حضور مدیران استانی و مدیرکل بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: شرکت ۷۴۵۰ نفر در جلسات آموزشی خانواده‌های شهدا و حضور سه هزار و پانصد نفر در جلسه مشاوره و مرتفع شدن مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های برگزار شده در امسال است.

هاشمی با اشاره به اینکه طی امسال، ۹۰۰ بنر در ایام مختلف با تصویر یا وصیت نامه شهدا به سه زبان در سطح شهر نصب شد، گفت: در طول امسال بیش از ۳۵۳ یادواره شهدا در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه بهداشت و درمان ۴۲۰۰ نفر در طرح پالایش سلامت حضور داشتند؛ ۱۳۵ مرکز درمانی قرار داد داریم و ۷۴ پزشک متخصص در بحث درمان جانبازان خدمت می‌کنند؛ برگزاری کمیسیون‌های پزشکی برای بررسی آخرین وضعیت جانبازان استان از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه طی امسال ۳۵۳ یادواره به منظور گرامیداشت نام و راه شهدا در مناطق مختلف این استان برگزار شد، بیان کرد: ۲۹۳ نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس اعزام شدند، ۱۱۳۷ نفر اردوی ورزشی رفته‌اند؛ هم چنین ۱۳ رجب از پدران آسانی مناطق ۱ و ۲ تجلیل به عمل خواهد آمد.

برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز شهید

هاشمی در ادامه به برنامه‌های این نهاد در روز ۲۲ اسفندماه که به نام روز شهید نامیده می‌شود، پرداخت و گفت: به منظور گرامیداشت این روز فضای نمایشگاهی در مصلای قدس شهر قم دایر می‌شود و در آن به ترویج ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل از دستگاه‌های برتر استان که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در برنامه‌های شهدا فعالیت بیشتری داشتند، ادامه داد: دیدار با مراجع عظام، ائمه جمعه، تجلیل از پیام‌آوران ایثار (طلبه‌های جانباز که در مراکز آموزشی فعالیت می‌کنند)، تجلیل از نخبگان و اهدا جوایز به افرادی که نامه به شهید بنویسند از جمله برنامه‌های اداره بنیاد شهید و ایثارگران استان قم در پایان امسال به مناسبت روز شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: غبارروبی مزار شهدا توسط مناطق یک و دو برگزار می‌شود. شهدایی که در ۲۲ اسفند متولد یا شهید شده‌اند با خانواده آنان دیدار داریم و میز خدمت این اداره کل در محل مصلای قدس برپا می‌شود.

هاشمی در سخنان پایانی خود با اشاره به اینکه ایران اسلامی رو به رشد و تعالی است، اظهار داشت: ترامپ به دنبال این بود جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی را نبیند اما مردم ولایتمدار به صحنه آمدند و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر دادند و وارد دهه پنجم شدیم؛ امیدواریم به زودی جشن نابودی ترامپ را بگیریم و پرچم این کشور اسلامی را با دستان مقام معظم رهبری به دستان مبارک حضرت ولیعصر (عج) بسپاریم.

وی حضور پر رنگ مردم در صحنه را ضامن بقای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: همه مسئولان وظیفه دارند با خدمت رسانی بیشتر برای رضایت حداکثری آنان تلاش کنند.

[ad_2]