[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علیمه ،مدیران و مسؤولان بیمارستان های فرقانی و کامکار، هلال احمر قم  و گروههای تبلیغی حوزوی تشکیل شد، حجت الاسلام والمسلمین زمانی گزارش اجمالی از برنامه های انجام گرفته و در دست اقدام حوزه […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علیمه ،مدیران و مسؤولان بیمارستان های فرقانی و کامکار، هلال احمر قم  و گروههای تبلیغی حوزوی تشکیل شد، حجت الاسلام والمسلمین زمانی گزارش اجمالی از برنامه های انجام گرفته و در دست اقدام حوزه را تبیین کرد.

وی گفت: در اولین روز اعلام فوت دو نفر براثر این بیماری کرونا، ستاد حوزوی بحران تشکیل جلسه داد و ۱۶ مصوبه به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تعطیلی دروس حوزه، تهیه بروشورهای لازم وتوزیع آن به صورت فیزیکی و درعرصه شبکه های اجتماعی، توزیع چند هزار ماسک، ضد عفونی مراکز حوزوی، جمع آوری سوالات وشبهات موجود در خصوص کرونا و پاسخگویی به آن و ارسال به همه مراکز حوزوی در کل کشور و شبکه های اجتماعی؛ شناسایی و ساماندهی گروه های جهادی و تبلیغی و حضور آنان در بیمارستان های قم را از جمله اقدامات این ستاد عنوان کرد.

وی پیگیری چگونگی کفن و دفن فوتی ها به دستور مدیر حوزه های علمیه را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و گفت: طی تماس های تلفنی با دفاتر برخی مراجع عظام تقلید و مسئول نظارت بر کفن و دفن فوتی ها در بهشت معصومه(س)، تاکید شد که در خواندن نماز و رو به قبله دفن شدن آنها دقت شود.

 مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علیمه در خصوص استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و تبلیغی یادآور شد: مهم ترین کار این گروه ها عیادت از مریض ها در بستر بیماری و پرسنل بیمارستان است.

همچنین ایزوله کردن مساجد و مدارس علمیه، کمک در توزیع بسته های پیشگیری، همکاری در تب سنجی با هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از دیگر ظرفیت های این گروه های جهادی است.

وی یادآور شد:در این جلسه حجت الاسلام مهدی پناهی به عنوان مسئول این قرارگاه منصوب شد و به منظور خدمات رسانی بهتر و دوری از موازی کاری چهار کمیته تشکیل شده است که شامل:

۱- کمیته اعزام با مدیریت حجت الاسلام  شفیعی با شماره ۰۹۱۲۷۴۸۲۶۵۹

۲- کمیته فرهنگی محتوایی و رسانه ای با مدیریت حجت الاسلام  کاظم زاده با شماره ۰۹۳۵۶۱۳۰۵۱۸

۳- کمیته توزیع با مدیریت حجت الاسلام  امیرزاده با شماره ۰۹۱۹۶۶۵۴۹۷۵

۴-کمیته اقتصادی سیاسی و امنیتی با مدیریت حجت الاسلام  محسنی با شماره ۰۹۱۲۲۵۳۶۱۸۱.

گفتنی است: طلاب و اساتیدی که متناسب با هرکدام از این کمیته ها می توانند داوطلبانه خدمت رسانی نمایند جهت عضویت با مدیران کمیته ها تماس بگیرند./۹۹۸/ج

[ad_2]