در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر هفت تَن از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور باشکوه جمع زیادی از مردم قم و برخی مسئولان برگزار شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از ایرنا، پیکرهای مطهر این شهیدان پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل‌بیت‌(س) و اقامه‌نماز میت از سوی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، با فریادهای لبیک یا زهرا و لبیک یا حسین مردم شهید پرور این استان، از صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه (س) تا میدان جانبازان تشییع و برای خاک‌سپاری به مکان‌های از پیش تعیین شده، انتقال پیدا کرد.

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

آیین تدفین پنج تن از این شهیدان امروز در بوستان‌های گل‌ها، شهریار، حافظ و لاله همچنین دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای قم انجام می‌گیرد.

۲ تن دیگر از این شهیدان نیز بیست‌وهشتم آذرماه جاری و اول دی‌ماه به ترتیب در شهرک صنعتی شکوهیه و بوستان شهدای آذر به خاک سپرده خواهند شد.

در این آیین امام جمعه کاشان طی سخنانی اظهار داشت: همواره گفته‌ایم و تا جایی که جان داریم شعار لبیک یا حسین را سر خواهیم داد.

حجت‌الاسلام علی احتشام با بیان اینکه راه پُر فروغ دفاع از ولایت، نبوت، رسالت و چه خاتمیت در نبوت و چه خاتمیت در امامت و وصایت با اجتناب از طاغوت و کافر و منافق می‌گذرد افزود: تنها ابزار اساسی در این مسیر همان شعار خدایی و همیشگی هیهات من‌الذله است.

امام جمعه کاشان در ادامه یادآور شد: مانند کشته‌شدگان و شهیدان حزب‌الله، حشد الشعبی، همچنین مثل استقامت مثال‌زدنی فقیرترین کشور منطقه یعنی یمن، این را گفته‌ایم و فهمیده‌ایم که مثل اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند.

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

حجت‌الاسلام احتشام در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بناست در مسیر فاطمه‌ زهرا و فرزندان پاکش به شهیدان جفا نکنیم، و به امام راحل عظیم‌الشان و امام حاضر گران‌قدر وفادار بمانیم، در پیمان‌کاری عزت آفرین خدا، از مردانی بوده و هستیم که باید این مسیر را وفامند ادامه دهند.

وی ادامه داد: آنانی که با عزت و افتخار و اقتدار، زهرایی و علوی و حسینی شدند، گروهی از مومنان هستند که در پیمان خویش با خداوند در این پیمان‌کاری ایستاده‌اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: به سان شهیدان سوخته‌اند و به سان شهیدان گاهی تمام جسم سوخته است و از بین رفته است و گاهی نیز فقط با یک پلاک و با خوشنامی ولی با بی‌نامی به سمت ما آمده‌اند و با پیام عزت به ما اعلام می‌کنند ما بر عهدمان ایستادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه نباید تبدیل رای پیدا کنیم و ترسان و لرزان باشیم گفت: رهبر عزیزمان به ترسان و لرزان‌ها فرمودند، نترسید آمریکا نمی‌تواند به ما ضربه بزند، ما به آمریکا سیلی می‌زنیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که زنده ماندیم و دیدیم که پیام رهبر عزیزمان، نه تنها سیلی زدن محکم به نوچه نامشروعشان صهیونیست‌های جنایت‌کار بلکه به آمریکای خبیث محقق شد، از این رو با افتخار در میدان عمل، مرگ بر آمریکا را اعلام کردیم.

حجت‌الاسلام احتشام همچنین با اشاره به خباثت‌های انگلیس خاطرنشان کرد: سهمی که از مرگ و نفرین و لعنت برای جنایت‌کارهای صهیونیست و آمریکایی است، اربابان و پدران خبیث‌تر از این‌ها، انگلیس جنایتکار نیز دخیل است.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فاطمی و حسینی بمانیم، راه تمام این عزت‌ها همان شعار همیشگی لبیک یا خامنه‌ای لبیک‌ حسین است.

وی بیان کرد: بی‌عرضگی‌ها و تنبلی‌ها برخی از مجریان را در این ۴۳ سال به حساب این شهیدان و حساب این انقلاب و امام و رهبرمان نمی‌نویسیم و برغم همه تلاش‌های دشمنان، پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنیم و حضور پای صندوق رای به معنای اعلام آمادگی برای دفاع از ولایت و ارزش‌های اسلامی است.

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد

پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم تشییع شد