[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، بهرام سرمست ضمن تشریح عملکرد ستاد بحران استان قم برای مقابله با بحران کرونا، اظهار داشت: ستاد پیشگیری و مقابله با بحران قم در نخستین ساعات پس از اعلام شیوع کرونا در قم در این زمینه مسائل را با شفافیت و صداقت با مردم در میان گذاشته و ۲۲۳ […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، بهرام سرمست ضمن تشریح عملکرد ستاد بحران استان قم برای مقابله با بحران کرونا، اظهار داشت: ستاد پیشگیری و مقابله با بحران قم در نخستین ساعات پس از اعلام شیوع کرونا در قم در این زمینه مسائل را با شفافیت و صداقت با مردم در میان گذاشته و ۲۲۳ مصوبه را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی به مردم در راستای رعایت نکات بهداشتی توأم با حفظ آرامش جامعه در دستور کار این ستاد بود.

استاندار قم قرنطینه دو بیمارستان در مرحله نخست را مورد توجه قرار داد و افزود: با افزایش تعداد بیماران، اختصاص سایر بیمارستان‌ها و ایجاد بیمارستان‌های سیار و نقاهتگاه با استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی در دستور کار قرار گرفت.

وی با توجه به نیاز تکمیل بیمارستان امیرالمومنین (ع) و تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی، از اختصاص مبلغ ۱,۶۰۰ میلیارد ریال به بخش درمان قم خبر داد وگفت: در این راستا از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به ویژه دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنیم‌.

سرمست پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را از مهم‌ترین اولویت‌های استان قم طی سه هفته اخیر دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و شهرداری نسبت به ضدعفونی معابر شهری اقداماتی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایثار و جانفشانی پزشکان و پرستاران در این ایام قابل وصف و جبران نیست، گفت: پرداخت مطالبات کادر درمان استان قم نیز مورد پیگیری جدی بوده است.

استاندار قم همچنین با درخواست از مردم برای جدی گرفتن قرنطینه خانگی، گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در دستور کار قرار دارد و از هموطنان نیز خواستاریم در ایام پیش رو خصوصاً عید نوروز و نیمه شعبان از سفر به استان قم خودداری کنند.

[ad_2]