حجت الاسلام فرزین گفت: ما نیازهای طلاب و دانش پژوهان دینی تراز انقلاب و نظام اسلامی در عرصه جهان بین الملل را بررسی کرده و ۱۴ حوزه دانشی و مهارتی برای آن تعریف کرده ایم.

حجت الاسلام مهدی فرزین مدیر مدرسه علمیه نمونه که با رویکرد هویت های طلبگی در حال فعالیت است در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به یکی از ویژگی‌های مهم این مدرسه که ویژگی های دانشی و مهارتی است، اظهار داشت: بحمدالله همان طرح فقه اکبر در طرح مدرسه نمونه دیده شده و دنبال می شود که علاوه بر تحول بزرگ، بازگشت به سنت و سیره صالح علمای شیعه است.

وی در ادامه افزود: ما در این مدرسه نیازهای طلاب و دانش پژوهان دینی تراز انقلاب و نظام اسلامی را در عرصه جهان بین الملل را بررسی کرده و ۱۴ حوزه دانشی و مهارتی را برای آن تعریف کردیم.

مدیر مدرسه علمیه نمونه بیان داشت: این چهارده حوزه اعم از حوزه های مهارتی و دانشی است، زیرا علاوه بر این موارد، مهارت های رسانه، پژوهش، فرهنگی و هرمهارتی که امروزه طلاب به آن نیاز دارند در حوزه های مشخص خود تعریف شده و دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۱۴حوزه دانشی و مهارتی به گونه ای است که زیر مجموعه های متفاوت و مختلفی پیدا می کند که به عنوان نمونه یکی از آن دانش های مهارتی، حوزه علوم انسانی است که می توان در این حوزه، زیر مجموعه های گسترده ای مثل اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت و زیر مجموعه های دیگر را نیز داشته باشد که حوزه علوم قرآنی، حوزه علوم حدیث، حوزه فلسفه و کلام، فرق و ادیان و حوزه دانشی و دانش سیاسی و بصیرت افزایی، حوزه تهذیب و اخلاق و موارد دیگر پیگیری و دنبال شود.

حجت الاسلام فرزین خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های علمی که در سیره علمای گذشته نیز بوده است، بحث سلامت و طب است که بسیاری از علما در این مورد، مباحث مربوط به مزاج شناسی و طب و سلامت طلاب علوم دینی و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی مورد نظر، ورود داشته و مهارت داشتند.

مدیر مدرسه علمیه نمونه در ادامه افزود: ما در این مدرسه از سطوح ۱ تا ۵ به این علم ورود پیدا کردیم و در پایان سطح ۵ طبیب به جامعه تحویل می دهیم؛ طبیبی که بر اساس طب ایرانی و اسلامی آموزش داده شده و با طب جدید نیز آشنایی پیدا می کنند.

حجت الاسلام فرزین ابراز کرد: در این مدرسه ۱۴ حوزه دانشی به سه صورت در تمامی سطوح، آموزش داده می شود که در سطح عمومی، رشته های مختلفی به طلاب علوم دینی آموزش داده می شود و تمامی رشته های علومی به میزان سطح خود، از آن بهره مند می شوند.

وی در ادامه افزود: در سطوح تخصصی طلابی که وارد این سطح می شوند علاوه بر تدریس موضوع رشته انتخابی آنان و آموزش حوزه‌های دانشی و مهارتی تخصصی ارائه می شود که علاوه بر حوزه‌های عمومی و تناسبی، با رشته‌های دیگر نیز آشنا می شوند

حجت الاسلام فرزین در پایان اظهار داشت: تمام تلاش و هدف ما در این مدرسه این است که به لطف امام زمان و مدد الهی  بتوانیم در آینده انقلاب اسلامی بسیاری از نیازهای نظام اسلامی در حوزه‌های علوم مختلف را تأمین کنیم.

[ad_2]

منبع
info@rasanews.ir